Запис Детальніше

Методологічні засади поняття «педагогічні умови»

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/5754/
 
Title Методологічні засади поняття «педагогічні умови»
Методологические основы понятия “педагогические условия”
Methodological Principles of the Notion of “Pedagogical Conditions”
 
Creator Литвин, А.В.
Мацейко, О.В.
 
Subject 001.8 Methodology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Стаття присвячена детальному дослідженню наукового терміну "педагогічні умови". На основі порівняльного аналізу різних аспектів понять "умови" і "педагогічні умови" проаналізовано сучасні підходи до їх змісту, уточнені роль і місце в методології психолого-педагогічних досліджень, визначено їх найважливіші особливості. Педагогічні умови розглядаються як компонент педагогічної системи, що відображає можливості підвищення якості освітньої підготовки особистості та ефективності навчально-виховного процесу. Мета їх обґрунтування полягає в апробації та широкій реалізації в освітній практиці розроблених, експериментально перевірених і належним чином скоригованих психолого-педагогічних інновацій. Автори вважають педагогічні умови важливою категорією дидактики, яка відображає сукупність спеціально спроектованих процедур (заходів) щодо навчального закладу (навчально-методичного забезпечення, педагогічного колективу, суб’єктів навчання) і його оточення (матеріально-просторового та інформаційно-освітнього середовища), які впливають на змістовний і процесуальний аспекти навчально-виховного процесу, сприяють належній реалізації інноваційних дидактичних закономірностей і принципів навчання, ефективному функціонуванню та розвитку освітньої системи, гарантують високу якість підготовки і всебічний розвиток особистісних якостей суб’єктів навчання.
Статья посвящена детальному исследованию научного термина “педагогические условия”. На основе сравнительного анализа различных аспектов понятий “условия” и “педагогические условия” проанализированы современные подходы к их содержанию, уточнены роль и место в методологии психолого-педагогических исследований, определены их важнейшие особенности. Педагогические условия рассматриваются как компонент педагогической системы, отражающий возможности повышения качества образовательной подготовки личности и эффективности учебно-воспитательного процесса. Цель их обоснования состоит в апробации и широкой реализации в образовательной практике разработанных, экспериментально проверенных и должным образом скорректированных психолого-педагогических инноваций. Авторы считают педагогические условия важной категорией дидактики, которая отражает совокупность специально спроектированных процедур (мероприятий) относительно учебного заведения (учебно-методического обеспечения, педагогического коллектива, субъектов обучения) и его окружения (материально-пространственной и информационно-образовательной среды), которые влияют на содержательный и процессуальный аспекты учебно-воспитательного процесса, способствуют надлежащей реализации инновационных дидактических закономерностей и принципов обучения, эффективному функционированию и развитию образовательной системы, гарантируют высокое качество подготовки и всестороннее развитие личностных качеств субъектов обучения.
The research of the scientific term “pedagogical conditions” is under consideration in the article. On the basis of the comparative multi-aspect analysis of the notions of “conditions” and “pedagogical conditions” the authors analyse modern approaches and the contents, specify the role and place in the methodology of psychological and pedagogical researches, defines their main characteristic features. Pedagogical conditions are regarded to be the component of pedagogical system that reflect possibilities of increasing the quality of individual training and the effectiveness of the educational process. Their substantiation is aimed at testing and broad implementation of developed, experimentally tested and properly adjusted psychological and pedagogical innovations into the educational practice. The authors consider pedagogical conditions to be important category of didactics, that reflects the totality of specifically oriented procedures (activities) concerning educational institution (training and methodological support, teachers, subjects of education) and its surroundings (material and spatial, as well as informational and educational environment) that affect the substantive and procedural aspects of the educational process, contribute to the proper implementation of innovative didactic regularities and principles of education, effective functioning and development of the educational system, guarantee the high quality of training and the balanced growth of personal qualities of the subjects of study.
 
Publisher Національний університет "Львівська політехніка"
Национальный университет "Львовская политехника"
National University "Lviv Polytechnic"
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/5754/3/%D0%A1%D1%82_%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%BD_%D0%9C%D0%B0%D1%86%D0%B5%D0%B9%D0%BA%D0%BE_%D0%9F%D0%B5%D0%B4_%D1%83%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8.pdf
Литвин, А.В. and Мацейко, О.В. (2013) Methodological Principles of the Notion of “Pedagogical Conditions” Pedagogy and Psychology of Professional Education, 4. pp. 43-63. ISSN 2218-5186