Запис Детальніше

Психологічні умови розвитку самомотивації педагога до духовного зростання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/5785/
159.923.2:371
 
Title Психологічні умови розвитку самомотивації педагога до духовного зростання
Psychological conditions of teacher motivation for spiritual growth
 
Creator Становських, З.Л.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розкриті культурологічні, аксіологічні, психологічні
аспекти духовної культури педагога. Взаємодія вчителя та учня розглядається
з методологічних позицій розуміння освітнього процесу як діалогу. Автором
розкриті психологічні умови розвитку самомотивації педагога до духовно-
професійного зростання, а також обгрунтовані соціально-психологічні умови,
що також сприяють досягненню означеної мети.
The article reveals the cultural, axiological, psychological aspects of
spiritual culture of the teacher. Teacher-student interactions are viewed from the
methodological point of understanding the educational process as a dialogue. Author
disclosed psychological conditions of development of the teacher to motivate
yourself spiritually professional growth, as well as socio-grounded psychological
conditions that also have a positive impact on the achievement of the designated
target.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
Institute for Gifted Children NAPS of Ukraine
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/5785/1/2.pdf
Становських, З.Л. (2013) Psychological conditions of teacher motivation for spiritual growth Spiritual culture of the teacher as a condition of intellectual giftedness seniors. pp. 84-92.