Запис Детальніше

Ідеали краси, добра та істини у розвитку духовності майбутнього професіонала

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/5906/
159.923.2:371:134
 
Title Ідеали краси, добра та істини у розвитку духовності майбутнього професіонала
Ideals of beauty, goods and true in development OF SPIRITUALITY of the future professional
 
Creator Помиткін, Едуард Олександрович
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
 
Description Розглядаються теоретичні підходи до процесу формування особистості майбутнього професіонала, зокрема, його духовного світу. Здійснюється огляд філософських і психологічних уявлень про дух і духовності, розкривається психологічний зміст поняття духовного розвитку особистості. З філософських і психологічних позицій аналізується рольова функція ідеалів краси, добра і істини у розвитку духовності майбутнього професіонала, умови розвитку та реалізації духовного потенціалу сучасної молоді.
The theoretical approaches to process of formation of the person of the future professional, in particular, of his spiritual world are considered. The review of philosophical and psychological performances about spirit and spirituality is carried out, the psychological contents of concept of spiritual development of the person is opened. From philosophical and psychological positions the role function of ideals of beauty, goods and true in development spirituality of the future professional is analysed, the psychological and pedagogical conditions of development and realisation of spiritual potential of modern youth are shined.
 
Publisher Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС»
Publishing House "Edelweiss"
 
Date 2003
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/5906/1/9.pdf
Помиткін, Едуард Олександрович (2003) Ideals of beauty, goods and true in development OF SPIRITUALITY of the future professional Teaching Process: Theory and Practice / Proceedings, 2. pp. 267-276.