Запис Детальніше

Теоретичні підходи та емпіричне дослідження духовної культури педагогічного персоналу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6164/
 
Title Теоретичні підходи та емпіричне дослідження духовної культури педагогічного персоналу
Theoretical approaches and empirical study of the spiritual culture of teaching staff
 
Creator Помиткін, Едуард Олександрович
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Розглядаються теоретичні підходи до вивчення духовної культури педагога, аналізуються визначення та виокремлюється психологічний зміст поняття духовної культури особистості, наводиться сутність та принципові положення авторського духовно-особистісного підходу та результати емпіричного дослідження, здійсненого на його основі.
Theoretical approaches to the study of the spiritual culture of the teacher analyzed the definition and singled out the psychological meaning of the spiritual culture of the individual, given the nature and the fundamental provisions of copyright spiritual and personal approach and the results of empirical research conducted on this basis.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
Institute for Gifted Children NAPS of Ukraine
 
Date 2013-05-23
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6164/1/2.pdf
Помиткін, Едуард Олександрович (2013) Theoretical approaches and empirical study of the spiritual culture of teaching staff In: Spiritual culture of the teacher as a condition of intellectual giftedness seniors: roundtable Institute for Gifted Children NAPS of Ukraine, м. Київ, Україна, pp. 34-43.