Запис Детальніше

Принципи педагогічної взаємодії у професійній підготовці

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6232/
 
Title Принципи педагогічної взаємодії у професійній підготовці
Principles of pedagogical interaction in the process of vocational training
 
Creator Дегтярьова, Г.С.
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Розглядаються психолого-педагогічні проблеми педагогічної взаємодії у процесі професійної підготовки в ПТНЗ; доводиться, що логічна послідовність поєднання общепедагогических, дидактичних, психологічних принципів забезпечує ефективність педагогічної взаємодії з метою формування в учнів професійно значущих якостей особистості як професіонала і громадянина.
The article considers psychological and pedagogical problems of pedagogical interaction in the process of vocational training. The author proves logical sequence of general pedagogical, didactic, and psychological principles to provide the effectiveness of pedagogical interaction in order to form professionally significant features of a personality as a specialist and patrial.
 
Publisher Національний університет "Львівська політехніка"
National University "Lviv Polytechnic"
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6232/1/%D0%9F%D0%A0%D0%98%D0%9D%D0%A6%D0%98%D0%9F%D0%98_%D0%9F%D0%95%D0%94%D0%90%D0%93%D0%9E%D0%93%D0%86%D0%A7%D0%9D%D0%9E%D0%87_%D0%92%D0%97%D0%90%D0%84%D0%9C%D0%9E%D0%94%D0%86%D0%87_2012.pdf
Дегтярьова, Г.С. (2012) Principles of pedagogical interaction in the process of vocational training Pedagogy and psychology of professional education, 6. pp. 9-18.