Запис Детальніше

Психолого-педагогічні ідеї адмірала Степана Осиповича Макарова

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6275/
 
Title Психолого-педагогічні ідеї адмірала Степана Осиповича Макарова
Psychological and Pedagogical Ideas of Admiral Stepan Makarov
Психолого-педагогические идеи адмирала Степана Осиповича Макарова
 
Creator Васянович, Г.П.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
378 Higher education. Universities. Academic study
92 Biographical studies. Genealogy. Heraldry. Flags
 
Description У статті аналізується внесок адмірала Степана Йосиповича Макарова у розвиток психологічної та педагогічної наук. Представлені ідеї вченого щодо необхідності викладання курсу "Військова психологія" у вищих військових навчальних закладах, де б основна увага приділялася питанням психології воїна і психології військового колективу. Розкриваються основні принципи навчання і виховання майбутнього морського офіцера. Автор статті робить висновок, що видатний російський флотоводець С. Макаров вніс значний вклад у розвиток військово-морського мистецтва, морської тактики, кораблебудування, у вдосконалення і використання військово-морської зброї під час війни. Значною заслугою С. Макарова є обґрунтування необхідності викладання курсу "Військова психологія" у підготовці морського офіцера. Ціннісним у творчій спадщині адмірала С. Макарова залишаються питання військово-морської педагогіки, основні положення якої вчений розвивав на гуманістичних принципах, застосовуючи такі принципи: особистісного підходу в навчанні і вихованні особового складу; єдності навчання і виховання; теорії та практики; систематичності і послідовності; безперервності; самоосвіти і самовиховання т. п. Висока морально-психологічний стан особового складу, на думку С. Макарова, є головною запорукою як на морі, так і на суші. Психолого-педагогічна спадщина С. Макарова залишається актуальною і сьогодні, тому може бути творчо використана у процесі виховання воїнів.
The article analyzes the contribution of Admiral Stepan Makarov into the development of psychological and educational science. The author highlights the idea of a scholar concerning the need of teaching “Military Psychology” in higher military educational institutions where the main attention would focus on the issues of psychology of a soldier and a military team. The basic principles of training and education of future naval officer are revealed in the article. The author concludes that the outstanding Russian admiral S. Makarov made a significant contribution to the development of naval warfare, naval tactics, shipbuilding, and improvement in the use of naval weapons during the war. Considerable merit of S. Makarova is substantiation of the need of teaching the course “Military Psychology” in the training of a naval officer. The questions of naval pedagogy, its main principles that the scholar developed basing on the humanistic principles, applying the following principles: personal approach to training and education of personnel; unity of training and education; theory and practice; systematic and consistency; continuity; self-education, etc. remain valuable in the creative legacy of Admiral S. Makarov. High moral and psychological state of personnel, according to S. Makarov, is the main guarantee both at sea and on land. Psychological and pedagogical heritage of S. Makarov remains relevant today, so it can be used in the process of soldiers education.
В статье анализируется вклад адмирала Степана Осиповича Макарова в развитие психологической и педагогической науки. Представлены идеи ученого относительно необходимости преподавания курсу “Военная психология” в высших военных учебных заведениях, где бы основное внимание уделялось бы вопросам психологии воина и психологии военного коллектива. Раскрываются основные принципы обучения и воспитания будущего морского офицера. Автор статьи делает вывод, что выдающийся русский флотоводец С. Макаров внес значительный вклад в развитие военно-морского искусства, морской тактики, кораблестроения, в совершенствование и использование военно-морского оружия во время войны. Значительной заслугой С. Макарова является обоснование необходимости преподавания курса “Военная психология” в подготовке морского офицера. Ценностными в творческом наследии адмирала С. Макарова остаются вопросы военно-морской педагогики, основные положения которой ученый развивал на гуманистических принципах, применяя следующие принципы: личностного подхода в обучении и воспитании личного состава; единства обучения и воспитания; теории и практики; систематичности и последовательности; непрерывности; самообразования и самовоспитания т. п. Высокое морально-психологическое состояние личного состава, по мнению С. Макарова, является главным залогом как на море, так и на суше. Психолого-педагогическое наследие С. Макарова остается актуальным и сегодня, поэтому может быть творчески использовано в процессе воспитания воинов.
 
Publisher Львівський науков-практичний центр, Національний університет "Львівська політехніка"
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6275/1/%D0%92%D0%B0%D1%81%D1%8F%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87__%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D0%BF%D0%B5%D0%B4_%D1%96%D0%B4%D0%B5%D1%97.pdf
Васянович, Г.П. (2013) Psychological and Pedagogical Ideas of Admiral Stepan Makarov Педагогіка і психологія професійної освіти (5). pp. 235-248. ISSN 2218-5186