Запис Детальніше

Професійна Я-концепція особистості: психологічні та ноологічні контексти ідентифікації

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6295/
 
Title Професійна Я-концепція особистості: психологічні та ноологічні контексти ідентифікації
Professional Self-Concept of a Personality: Psychological and Noological Contexts of Identification
Профессиональная Я-концепция личности: психологические и ноологические контексты идентификации
 
Creator Онищенко, В.Д.
 
Subject 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
 
Description У контексті дослідження проблематики формування професійно важливих якостей майбутніх фахівців у навчально-виховному процесі в умовах професійно-технічних навчальних закладів у статті аналізуються особливості психологічного та ноологического розуміння Я-концепції особистості і такої її найважливішої складової, як професійна Я-концепція. Автор відзначає, що спостерігається світова тенденція зміни основних парадигм виховання-освіти-навчання, зокрема професійної підготовки. Це означає, що необхідна генерація і розроблення нових фундаментальних педагогічних ідей, зокрема ідей і принципів особистісно орієнтованого ноологічного цілеспрямування, а також ноологічної Я-концепції особистості та однієї з її головних складових – професійної Я-концепції. Основоположні педагогічні ідеї в поєднанні з категоріальними структурами класичної та некласичної дидактики уможливлюють тематизацію і концептуалізацію фундаментальних педагогічних теорій, здатних сприяти організації системи виховання-освіти-навчання, формуванню професійно важливих якостей майбутніх фахівців, а на їх основі має здійснюватися становлення і розвиток професійної Я-концепції особистості.
The article analyzes the characteristics of psychological and noological understanding of the self-concept of a personality and its most important component such as a professional self-concept within the context of study issues concerning formation of professionally important qualities of future specialists in vocational schools. The author states that there is a worldwide trend of changes in the basic paradigms of up-bringing-education-training system, in particular professional training. It means that there is a need in the generation and development of new fundamental pedagogical ideas, in particular ideas and principles of person-oriented noological self-concept of a personality and professional self-concept as one of its main components. Fundamental pedagogical ideas in connection with categorical structures of classical and nonclassical didactics make it possible to thematize and conceptualize such fundamental pedagogical theories that can contribute to the organization of the system of up-bringing-education-training, formation of professionally important qualities of future professionals. Those professionally important qualities may form and develop professional self- concept of a person.
В контексте исследования проблематики формирования профессионально важных качеств будущих специалистов в учебно-воспитательном процессе в условиях профессионально-технических учебных заведений в статье анализируются особенности психологического и ноологического понимания Я-концепции личности и такой её важнейшей составляющей, как профессиональная Я-концепция. Автор отмечает, что наблюдается мировая тенденция изменения основных парадигм воспитания-образования-обучения, в частности профессиональной подготовки. Это означает, что необходима генерация и разработка новых фундаментальных педагогических идей, в частности идей и принципов личностно ориентированной ноологической целенаправленности ноологической Я-концепции личности и одной из главных ее составляющих – профессиональной Я-концепции. Основополагающие педагогические идеи в сочетании с категориальными структурами классической и неклассической дидактики делают возможной тематизацию и концептуализацию таких фундаментальных педагогическая теорий, способных содействовать организации системы воспитания-образования-обучения, формирования профессионально важных качеств будущих специалистов, а на их основе осуществляется становление и развитие профессиональной Я-концепции личности.
 
Publisher Львівський науков-практичний центр, Національний університет "Львівська політехніка"
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6295/1/%D0%9E%D0%BD%D0%B8%D1%89%D0%B5%D0%BD._%D0%A1%D1%82-2.pdf
Онищенко, В.Д. (2013) Professional Self-Concept of a Personality: Psychological and Noological Contexts of Identification Педагогіка і психологія професійної освіти (5). pp. 145-156. ISSN 2218-5186