Запис Детальніше

Педагогічні умови інформаційної діяльності керівників професійно-технічних навчальних закладів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6306/
 
Title Педагогічні умови інформаційної діяльності керівників професійно-технічних навчальних закладів
Педагогические условия информационной деятельности руководителей профессионально-технических учебных заведений
 
Creator Кубська, Лариса Іванівна
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті охарактеризовано педагогічні умови інформаційної діяльності керівників професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ), її вплив на підготовку конкурентоспроможних спеціалістів-робітників для потреб України.

На основі проведеного автором дослідження визначено види інформації, які необхідні для використання під час управління, для прийняття менеджерських рішень, адже сучасний стан професійно-технічної освіти вимагає адекватних змін в роботі керівників ПТНЗ, зокрема, щодо застосування модернізованих, інноваційних функцій управління замість стандартних. Розглянуто прийняття управлінських рішень на основі засад інформаційного менеджменту. Проаналізовано джерела інформації у ПТНЗ, інструменти інформаційної роботи зі ЗМІ, серед яких виділено наступні: прес-конференції; конференції, дискусії, "круглі столи"; семінари, виставки творчості та конкурси фахової майстерності серед учнів і майстрів; Дні відкритих дверей; а також особисті зустрічі, письмова комунікація (прес-релізи, брошури, буклети, листівки).

У статті встановлено інформаційні зв’язки, які дозволяють формувати позитивний імідж професійно-технічних навчальних закладів, співпрацювати з роботодавцями, загальноосвітніми школами, вищими навчальними закладами, громадськими організаціями, батьками, засобами масової інформації з метою підвищення ефективності навчально-виробничого і виховного процесів, популяризації робітничих професій. Розкрито роль інформаційної компетентності у структурі професійної компетентності керівника ПТНЗ, яка є базовим компонентом ефективної інформаційної діяльності керівників ПТНЗ.

З’ясовано, що управління ПТНЗ вважається цілеспрямованою зміною її стану. Ефективне і результативне управління потребує знання відповідної інформації для прийняття управлінських рішень; нових механізмів і ресурсів їх реалізації; науково обґрунтованого прогнозування розвитку ринку праці, створення чіткого механізму взаємодії центральних і регіональних органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, професійно-технічних навчальних закладів при формуванні державного замовлення на підготовку робітничих кадрів.
The article characterizes pedagogical conditions of informational activity of vocational schools’ principals and its influence on the training of competitive specialists being able to work for the needs of Ukraine. The author determines the types of information necessary to be used in management, to make managerial decisions, since current state of vocational education requires adequate changes in the work of vocational schools’ principals, in particular concerning the use of modernized, innovative management functions instead of standard ones. The paper analyzes sources of information in vocational schools and tools of informational work with mass media including allocated as follows: press conferences; conferences, discussions, debates, “round tables”; seminars, art exhibitions, professional skills competitions among students and masters; Welcome days; personal meetings, written communications (press releases, brochures, booklets, flyers).
The article sets up information links that allow to create a positive image of vocational schools, to cooperate with employers, schools, universities, community organizations, parents, and mass media in order to improve the efficiency of educational and educational-production processes as well as to promote working professions. We consider decision-making based on the principles of information management. Information competence in the structure of professional competence is considered to be the basic component of effective information work of vocational schools’ principals.
It is found out that the management of vocational schools is regarded to be the focused change of its state. Efficient and effective management requires knowledge of relevant information for decision making; new tools and resources for their implementation; science-based forecasting of labour market development, creation of a clear mechanism of interaction between central and regional executive bodies, enterprises, institutions, organizations, and vocational schools in formation of state order for training labour force.
 
Publisher Budapest
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6306/1/%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96_013.pdf
Кубська, Лариса Іванівна (2013) Педагогические условия информационной деятельности руководителей профессионально-технических учебных заведений Science and Education a New Dimension : Pedagogy and Psychology. (9). pp. 74-79.