Запис Детальніше

Європейські підходи до формування архітектури ступенів вищої освіти в умовах Болонського процесу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6402/
 
Title Європейські підходи до формування архітектури ступенів вищої освіти в умовах Болонського процесу
 
Creator Авшенюк, Н.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Статья посвящена актуальной проблеме Болонского процесса - реформированию структуры степеней высшего образования, а именно:введению двухуровневой структуры «бакалавр/магистр». Автор указывает на позитивные и негативные последствия реорганизации учебного процесса на примере европейских университетов.
The article is devoted to the actual problem of the Bologna process - reforming of higher education structure, namely the implementation of two- level'bachelor/master'structure. The author shows the positive and negative influences of such learning process reorganization, using the experience of European universities.
 
Publisher Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих
 
Date 2008
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6402/1/%D0%90%D0%B2%D1%88%D0%B5%D0%BD%D1%8E%D0%BA_2008_-_%D0%9A%D0%B8%D1%97%D0%B2-%D0%A5%D0%BC%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%81.252-260.pdf
Авшенюк, Н.М. (2008) Європейські підходи до формування архітектури ступенів вищої освіти в умовах Болонського процесу Педагогічна освіта і освіта дорослих: європейський вимір. pp. 252-260.