Запис Детальніше

Питання здібностей школярів як галузь в українській педагогічній психології 1960-х рр.

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6461/
 
Title Питання здібностей школярів як галузь в українській педагогічній психології 1960-х рр.
Вопрос способностей школьников как область (отрасль) в украинской педагогической психологии 1960-х гг.
A Question of Schoolchildren as a Field of Ukrainian Pedagogical Psychology of 1960-th
 
Creator Дічек, Наталія Петрівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education
93/94 History
 
Description У контексті висвітлення процесів упровадження диференційованого підходу до організації шкільної освіти (кінець 1950-х - 1960-ті рр.) і здобутків вітчизняної педагогічної психології у вивченні здібностей з'ясовано погляди видатного українського психолога Григорія силовича Костюка (1899-1982) на суть і розвиток здібностей учнів. На тлі історичних реалій радянської доби відображеноформування й розвиток міркувань ученого про визначення передумов і шляхів розвитку здібностей, про професійне самовизначення, взаємозв'язок психічного розвитку дитини й навчального процесу, про значення педагогічного керівництва розвитком здібностей. Співвіднесено ідеї Г.С. Костюка з ідеями вітчизняних учених - попередників і сучасників.
В контексте освещения процессов осуществления дифференцированного подхода к организации школьного образования (конец 1950-х - 1960-е гг.) и достижений отечественной педагогической психологии в изучении способностей представлены взгляды выдающегося украинского психолога Григория Силовича Костюка (1899-1982) на суть и развитие способностей учеников. на фоне исторических реалий советского периода отображены формирование и развитие ученым положений об определении предпосылок и путей развития способностей, о профессиональном самоопределении, о взаимосвязи психического развития ребенка и учебного процесса, о значении педагогического руководства развитием способностей. соотнесены идеи Г.С. Костюка с идеями отечественных ученых - предшественников и современников.
In the context of processed of differentiated approach to the school education organization introduction illumination (end of 1950-th - 1960-th) and achievements of home pedagogical psychology in capabilities study, the ideas of the prominet Ukrainian psychologist Hryhoriy Sylovych Kostyuk (1899-1982) to the essence and development of students capabilitiesare found out. On a background of historical realities of soviet period the formation and development of scientist's ideas about pre-conditions and ways of capabilities development and educational process intercommunication, about the value of pedagogical guidance by capabilities development are presented. The correllation of H. S. Kostyuk ideas with the ideas of home scientists - predecessors and contemporaries is shown.
 
Publisher ДІВП видавництво "Педагогічна преса"
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6461/1/%D0%9D.%D0%9F.%D0%94%D1%96%D1%87%D0%B5%D0%BA_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
Дічек, Наталія Петрівна (2014) A Question of Schoolchildren as a Field of Ukrainian Pedagogical Psychology of 1960-th Педагогіка і психологія Вісник НАПН України ДІВП видавництво "Педагогічна преса", 3 (84). pp. 79-91. ISSN 2304-0629