Запис Детальніше

Шляхи розвитку і підвищення якості електронних ресурсів у сучасному освітньо-науковому середовищі

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6498/
 
Title Шляхи розвитку і підвищення якості електронних ресурсів у сучасному освітньо-науковому середовищі
Trends of e-learning resources development and quality improvement within the modern educational and scientific environment
 
Creator Шишкіна, М.П.
 
Subject 004.7 Computer communication. Computer networks
37.09 Organization of instruction
 
Description У статті висвітлено перспективні шляхи формування високотехнологічного освітньо-наукового середовища навчальних закладів з урахуванням останніх тенденцій розвитку ІКТ. Висвітлено проблеми підвищення якості і доступності освіти із застосуванням інноваційних засобів ІКТ, зокрема, на основі концепції хмарних обчислень. Окреслено напрями досліджень проблем забезпечення якості електронних освітніх ресурсів і сервісів у хмаро орієнтованому освітньо-науковому середовищі.
The article highlights the promising ways of the high-tech educational and research environment of the educational institutions creating due to the latest trends in ICT development. The problems of improving the quality and accessibility of education using innovative ICT, in particular, on the basis of cloud computing conception are considered. The research areas for quality of electronic educational resources and services improvement in the cloud-based educational and research environment are outlined.
 
Publisher ДВНЗ “Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6498/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F-HumVisnyk.pdf
Шишкіна, М.П. (2014) Trends of e-learning resources development and quality improvement within the modern educational and scientific environment Гуманітарний вісник ДВНЗ “Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». Тематичний випуск “Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання», IV(12) (31(4)). pp. 274-279.