Запис Детальніше

Навчальні дослідження у курсі фізики профільної школи: компетентнісний підхід

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6541/
http://ite.kspu.edu/
 
Title Навчальні дослідження у курсі фізики профільної школи: компетентнісний підхід
 
Creator Мерзликін, О. В.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description У статті розглянуто місце, яке займають навчальні дослідження в шкільному курсі фізики на рівні стандарту, на академічному та на профільному рівнях. Виділено форми реалізації шкільних навчальних досліджень з фізики та завдання, які вони розв’язують. Визначені етапи навчального дослідження та його відмінності від наукового дослідження. Розглянуті способи активізації дослідницької діяльності учнів: запровадження елективних курсів; виконання мікрослідів; розв’язування експериментальних задач; узагальнювальні дослідні роботи; домашній фізичний експеримент; метод проектів. Зроблено висновки щодо складових системи дослідницьких компетентностей учнів у профільному навчанні фізики та окреслено напрями подальших досліджень.
В статье рассмотрено место, которое занимают учебные исследования в школьном курсе физики на уровне стандарта, на академическом и на профильном уровнях. Выделены формы реализации школьных учебных исследований по физике и задачи, которые они решают. Определены этапы учебного исследования и его отличия от научного исследования. Рассмотрены способы активизации исследовательской деятельности учащихся: введение элективных курсов; выполнения микроопытов; решения экспериментальных задач; обобщающие исследовательские работы; домашний физический эксперимент; метод проектов. Сделаны выводы относительно составляющих системы исследовательских компетентностей учащихся в профильном обучении физике и обозначены направления дальнейших исследований.
The thesis considers the position which is occupied by educational researches in school physics at the level of standard, academic and profile levels. The forms of school educational experiments realization and tasks that they solved had been picked out. The stages of educational research and its differences from scientific research had been determined. The ways to improve pupils' research had been examined. This ways are: introduction of elective courses; performing micro-researches; solving experimental problems; generalizing research works; home physical experiments; project method. Conclusions about the components of the system of pupils' research competences in profile physics learning had been drawn. And the directions for further research had been determined.
 
Publisher ХДУ, м. Херсон, Україна
 
Date 2014-12
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6541/1/Merzlykin_paper-Kherson_2014.pdf
Мерзликін, О. В. (2014) Навчальні дослідження у курсі фізики профільної школи: компетентнісний підхід Актуальні проблеми природничо-математичної освіти в середній і вищій школі, 3 (20). ISSN 1998-6939 (Submitted)