Запис Детальніше

Дослідницькі компетентності з фізики старшокласників: структура, рівні, критерії сформованості

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6543/
http://kpnu.edu.ua/
 
Title Дослідницькі компетентності з фізики старшокласників: структура, рівні, критерії сформованості
 
Creator Мерзликін, О. В.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description У статті розглянуто систему дослідницьких компетентностей з фізики учнів старшої школи, обґрунтовано структурні компоненти цієї системи (когнітивний, праксеологічний, аксіологічний та соціально-поведінковий), методом експертного оцінювання визначено впливи кожного з компонентів системи на рівень їх сформованості. За результатами опитування експертів дослідницькі компетентності були згруповані за основними етапами дослідницької діяльності (підготовчий, діяльнісний, узагальнювальний). Дібрано критерії оцінювання для кожного з рівнів сформованості дослідницьких компетентностей, побудовано 15 матриць компетентностей. На основі розробленої методики оцінювання рівня сформованості дослідницьких компетентностей з фізики учнів старшої школи проведено вхідне оцінювання рівня сформованості дослідницьких компетентностей для контрольної та експериментальної груп учнів та подальше опрацювання його результатів доцільно дібраними статистичними методами. Сформульовані висновки та окреслені напрями подальших досліджень.
The article deals with the system of research competences in physics of secondary school pupils. Structural components of the system (cognitive, praxeological, axiological, social and behavioral) had been grounded. Influence of each component of the system on its level of development had been defined by expert evaluation. Research competencies had been grouped according to the main stages of research (preparation, activity, generalization). Assessment criteria for each of the levels of these research competencies had been defined and 15 matrices of competencies had been constructed. On the basis of the evaluation methods of forming research competences in physics of secondary school pupils input assessment of the level of formation of research competencies for the control and experimental groups of pupils had been held. Further processing of the its’ results by advisable statistical methods had been carried out. The conclusions had been drawn and areas for further research had been identified.
В статье рассмотрена система исследовательских компетентностей по физике учащихся старших классов, обоснованы структурные компоненты этой системы (когнитивный, праксеологический, аксиологический и социально-поведенческий), методом экспертной оценки определено влияние каждого из компонентов системы на уровень их сформированости. По результатам опроса экспертов исследовательские компетентности были сгруппированы по основным этапам исследовательской деятельности (подготовительный, деятельностный, обобщающий). Подобраны критерии оценки для каждого из уровней сформированости этих исследовательских компетентностей, построено 15 матриц компетентностей. На основе разработанной методики оценки уровня сформированости исследовательских компетентностей по физике учащихся старших классов было проведено входное оценивание уровня сформированости исследовательских компетентностей для контрольной и экспериментальной групп учащихся и дальнейшая обработка результатов целесообразно выбранными статистическими методами. Сформулированы выводы и намечены направления дальнейших исследований.
 
Publisher Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
 
Date 2014-12
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6543/1/Merzlykin_Paper_Kam-Pod_2014.pdf
Мерзликін, О. В. (2014) Дослідницькі компетентності з фізики старшокласників: структура, рівні, критерії сформованості Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету. Серія педагогічна (20). ISSN 2307-4507 (Submitted)