Запис Детальніше

Особливості структури і змісту підручників з інформатики для 5-го класу основної школи

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6605/
 
Title Особливості структури і змісту підручників з інформатики для 5-го класу основної школи
 
Creator Самойленко, Наталія Іванівна
Семко, Лариса Петрівна
 
Subject 004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті розглядаються особливості структури і змісту підручників з інформатики для 5-го класу основної школи на прикладі двох чинних підручників для загальноосвітніх шкіл і рекомендованого МОН України для шкіл з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу.
This article summarizes the experience of the creation of new textbooks on computer science for 5th grade , meet the requirements of the new State standard basic and upper secondary education. Determined that examined textbooks are focused on basic educational goals, which are delivered to the course of computer science in the regulatory documents of the Ministry of Education of Ukraine. The features of the structure and content of textbooks on computer science for grade 5 elementary school on the example of the two existing textbooks (J. Ruvkynd, T.Lysenko, L. Chernykova, V. Shakotko «Informatic 5 class» and (N. Morse, E. Barnaya, V. Vember, O. Kuzmynskaya, N. Sarazhynskaya «Informatics class 5») for secondary schools and recommended MES for schools with profound study of science and math (authors L. Kartashova, V. Rudenko, V. Lapynskiy and others).
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6605/1/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%8013.pdf
Самойленко, Наталія Іванівна and Семко, Лариса Петрівна (2014) Особливості структури і змісту підручників з інформатики для 5-го класу основної школи Проблеми сучасного підручника (14). pp. 634-643. ISSN ISBN 978-966-644-382-6