Запис Детальніше

Cloudy oriented learning environment of the school: from laboratory to the virtual teaching of subject teachers associations

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6633/
http://ifets.ieee.org/russian/periodical/journal.html
 
Title Cloudy oriented learning environment of the school: from laboratory to the virtual teaching of subject teachers associations
Облачно ориентированная учебная среда школы: от кабинета до виртуальных методических предметных объединений учителей
 
Creator Литвинова, С.Г.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description The contents of this article are devoted to the study of the development of cloud -oriented learning environment (COLE) and the formation of methodical virtual community of teachers (MVCT). Private cloud deployed using cloud service of Microsoft Office 365. Definitions COLE, highlighted its components, objects, technology interaction, defined levels of interaction within COLE.
Материалы данной статьи посвящены исследованию развития облачно ориентированной учебной среды (ООУС), созданию личного виртуального кабинета учителя-предметника и формированию виртуальных методических предметных объединений учителей (ВМПОУ) в частном облаке, развернутом с помощью облачного сервиса. Дано определение ООУС, выделены ее компоненты, объекты, технологии взаимодействия, определены уровни
взаимодействия внутри ООУС.
 
Publisher Восточно Европейская подгруппа международного форума "Образовательные технологии и общество"
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text/html
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6633/1/9.pdf
Литвинова, С.Г. (2014) Cloudy oriented learning environment of the school: from laboratory to the virtual teaching of subject teachers associations Образовательные технологии и общество, 1 (17). pp. 457-468. ISSN 1436-4522