Запис Детальніше

Structurally integrative model cloud-oriented learning environment of the teacher secondary school (COLE)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6634/
http://seanewdim.com/uploads/3/2/1/3/3213611/seanewdim_ped_psy_ii12_issue_25.pdf
10.5072/lib.iitta.gov.ua/6634
 
Title Structurally integrative model cloud-oriented learning environment of the teacher secondary school (COLE)
Структурно-интегративная модель облачно ориентированной учебной среды общеобразовательного учебного заведения (ООУС ОУЗ)
Структурно-інтегративна модель хмаро орієнтованого навчально середовища загальноосвітнього навчального закладу (ХОНС ЗНЗ)
 
Creator Литвинова, С.Г.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
 
Description The article investigates the pedagogical modeling and use in the system of secondary education innovative cloudy oriented learning environments. The analyzed of the concept of "model", "modeling", a definition of "internal" and "external integration" services "structurally integrative" model. Describes the requirements to models developed and described structurally integrative model cloudy oriented learning environment for learning mobility, communication, cooperation, the participants of the educational process in terms of general education institutions.
Статья посвящена проблемам педагогического моделирования и использования в системе общеобразовательных учебных заведений инновационных облачно ориентированных учебных сред. Проанализированы понятия "модель", "моделирование", дано определение "внутренняя" и "внешняя интеграция" сервисов, "структурно-интегративная" модель. Описаны требования к моделям, разработана и описана структурно-интегративная модель облачно ориентированной учебной среды для обеспечения учебной мобильности, коммуникации, кооперации участников учебно-воспитательного процесса в условиях общеобразовательных учебных заведений.
Статтю присвячено проблемам педагогічного моделювання та використання в системі загальноосвітніх навчальних закладів інноваційних хмарно орієнтованих навчальних середовищ. Проаналізовано поняття "модель", "моделювання", визначено поняття "внутрішня" і "зовнішня інтеграція" сервісів, "структурно-інтегративна" модель. Описано вимоги до моделей, розроблена і описана структурно-інтегративна модель хмарно орієнтованого навчального середовища для забезпечення навчальної мобільності, комунікації, кооперативної роботи учасників навчально-виховного процесу в умовах загальноосвітніх навчальних закладів.
 
Publisher Készült a Rózsadomb Contact Kft nyomdájában
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6634/1/%D0%A1%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%82%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%BE_%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0%D1%8F.pdf
Литвинова, С.Г. (2014) Structurally integrative model cloud-oriented learning environment of the teacher secondary school (COLE) Science and Education a new dimension Pedagogy and Psychology, II-12 (25). pp. 59-64. ISSN 2308-5258