Упровадження компетентнісного підходу в початкову освіту: здобутки і нерозв'язані проблеми
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/6638/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/6638 |
|
Title |
Упровадження компетентнісного підходу в початкову освіту: здобутки і нерозв'язані проблеми
Внедрение компетентностного подхода в начальном образовании: достижения и нерешенные проблемы. Competence Approach Introduction in Primary Education: Achievements and Unsolved Problems |
|
Creator |
Савченко, Олександра Яківна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
В статті досліджено поетапність впровадження компетентнісного підходу у початкову освіту в контексті модернізації змісту у першому і другому поколінні державного стандарту; розкрито взаємозв’язок предметів у формуванні у молодших школярів ключових і предметних компетентностей; обґрунтовано пріоритетність формування у молодших школярів ключової компетентності уміння вчитися.
В статье исследована поетапность внедрения компетентностного подхода в начальном образовании в контексте модернизации его содержания в первом и втором поколении государственного стандарта; раскрыты взаимосвязи предметов в формировании у младших школьников ключевых и предметных компетентностей; обоснована приоритетность формирования у младших школьников ключевой компетентности умения учиться. The stage-by-stage introduction of competence approach in primary education in the context of its content modernization in the first and second generation of state standard is studied. The subjects correlation for key and subject competences forming among junior schoolchildren is outlined. The priority of “learning to learn” key competence forming of junior schoolchildren is grounded. Keywords: state standard, competence education, competence, subject and key competence, correlation between them; ability to study; external and internal contradictions of competence approach introduction. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2014-05
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/6638/1/%D0%A1%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
- Савченко, Олександра Яківна (orcid.org/0000-0001-5040-0860 <http://orcid.org/0000-0001-5040-0860>) (2014) Competence Approach Introduction in Primary Education: Achievements and Unsolved Problems Журнал "Рідна школа" (5). pp. 12-17. ISSN 0131-6788 |
|