Запис Детальніше

Action-technological readiness of future primary school teacher for social and educational activity (based on the results of experimental study) / O. B. Budnyk

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6642/
 
Title Action-technological readiness of future primary school teacher for social and educational activity (based on the results of experimental study) / O. B. Budnyk
Деятельностно-технологическая готовность будущего учителя начальных классов к социально-педагогической деятельности (по результатам экспериментального исследования)
 
Creator Будник, О.Б.
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The article deals with the content of action-technological readiness of a future primary school teacher for social and educational activity in the indissoluble unity of the components such as cognitive, motivational, moral, aesthetic, social and communicative. Action-technological component of professional readiness of high schools students include formation of numerous skills (diagnostic, analytical, structural and projective, correctional and developmental, organizational) and mastering the basic techniques of social and educational activity in primary school.
According to the results of the pedagogical experiment conducted in teachers training universities in Ukraine, the author defines the level of non-verbal creativity of future specialists by the method of E. Torrance; level of personal creativity by the method of E. Tunik , the level of formation of professional skills of social and educational interaction through questioning and integrated indicator of their personality and professional readiness for implementation epistemological functions and applications of social and educational activity in the primary school.
В статье освещены содержание деятельностно-технологической готовности будущего учителя начальных классов к социально-педагогической деятельности в неразрывном единстве с такими компонентами, как когнитивный, мотивационный, морально-эстетический и социально-коммуникативный. По результатам педагогического эксперимента, проведенного автором в педагогических университетах Украины, определен уровень креативности будущих специалистов, сформированности у них профессиональных умений и навыков социально-педагогического взаимодействия, а также интегрированный показатель их личностно-профессиональной готовности к реализации теоретико-познавательных и прикладных функций социально-педагогической деятельности в условиях начальной школы.
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6642/1/Budnyk_O_article_2_%281%29.pdf
Будник, О.Б. (2014) Action-technological readiness of future primary school teacher for social and educational activity (based on the results of experimental study) / O. B. Budnyk Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology (22). pp. 6-10.