Запис Детальніше

Соціально-педагогічна діяльність учителя як об"єкт філософського аналізу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6643/
 
Title Соціально-педагогічна діяльність учителя як об"єкт філософського аналізу
Social and pedagogical activity of a teacher: philosophical aspect
Социально-педагогическая деятельность учителя как объект философского анализа
 
Creator Будник, О.Б.
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті висвітлено сутність соціально-педагогічної діяльності в контексті філософського підходу. Автором представлено різні трактування досліджуваного феномена у філософській літературі, починаючи з старогрецьких філософів.
У філософському сенсі обґрунтовано, що діяльність – це свідома активна взаємодія людини з навколишнім світом, кінцевим результатом якої є створення предметів матеріальної чи духовної культури. Поняття “діяльність” тісно пов’язане з творчістю, детермінацією соціальних відносин, практикою, духовними пріоритетами людини. В процесі соціальної діяльності відбувається формування та розвиток людини як особистості, її опредмечення-розпредмечення як діалектична взаємодія задля розкриття особистісно та професійно значущих цінностей загальнокультурного досвіду людства. Відтак, існує тісний взаємозв’язок філософського пізнання та практичної діяльності людини на основі поєднання біологічних та соціальних чинників. Оскільки людина – істота суспільно-історична, активна, діяльна, здатна до духовно-практичного освоєння світу, то її значущість як особистості детермінована рівнем соціально-духовного становлення у діяльності, в т.ч. соціально-педагогічній.
The article considers the essence of social and pedagogical activity in terms of philosophical approach. The author presents various interpretations of the researched phenomenon in philosophical sources starting from such ancient Greek philosophers.
The author grounds that in philosophical sense the activity is considered to be a conscious active human interaction with the environment, the end result of which is to produce the items of material or spiritual culture. The notion of “activity” is closely connected with creativity, determination of social relationships, practice, and spiritual priorities of a human. In the process of social activity the formation and development of a human as a personality, his/her subjectization-dissubjectization as a dialectical interaction for revealing personally and professionally significant values of a general cultural development of the experience of a mankind take place. Thus, there is a close relationship between philosophical knowledge and practical activity of a human that is based on a combination of biological and social factors. Since a human is social historical, active being and is capable of spiritual and practical comprehension of the world, the importance of his/her personality is determined by the level of social and spiritual becoming in the activity, including social and pedagogical activity.
В статье освещено сущность социально-педагогической деятельности в контексте философского подхода, представлено различные трактовки исследуемого феномена в научной литературе, начиная с Аристотеля, Канта, Гегеля, а также украинских мыслителей – Г. Сковороды, И. Франко и др. Обосновано, что деятельность – это сознательное активное взаимодействие человека с окружающим миром, конечным результатом которого является создание предметов материальной и духовной культуры.
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6643/1/%D0%91%D1%83%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D1%8F_%282%29.pdf
Будник, О.Б. (2013) Social and pedagogical activity of a teacher: philosophical aspect Отечественная и зарубежная педагогика (6). pp. 13-25. ISSN 2224-0772