Запис Детальніше

Інноваційні форми та методи виховання основ культури гідності старших дошкільників

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6663/
373.2.013: 17.026.
 
Title Інноваційні форми та методи виховання основ культури гідності старших дошкільників
Innovative Forms and Methods of Education of Dignity Culture Bases in Senior Preschool Children
 
Creator Маруніна, Г.Г.
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.09 Organization of instruction
 
Description У статті розглянуто сучасні форми і методи виховання культури гідності старших дошкільників як базової якості особистості. Особлива увага приділена особливостям застосування різноманітних методів та форм роботи
з дошкільників із різними рівнями гідності: бесіди, обговорення, ігрові, вправ,
програвання ситуацій морального вибору тощо.
Modern conditions of development of Ukrainian state demand the formation of
a personality that is able to be independent, displays activity, is inclined to self-development,
consciously evaluates himself (herself), makes efforts to gain respect of
others people, different representatives of society, is aware of his (her) belonging to
a certain society group. That is why the teachers and parents are facing the need to
master the forms, methods of work on education of dignity as a basic value feature
of a person.
In our research we apply the definition of the key concept «dignity culture of a
child» suggested by Ivan D Bekh. According to the scientist’s view, dignity culture of
a person is a value attitude to oneself and to others. A person with dignity culture is
a self-sufficient person who first of all evaluates his (her) possibilities and achievements
orienting on his (her) point of view, and only then takes into account the
thoughts, evaluations of other people, and what these people await from him (her).
In the article innovative forms and methods of education of the culture of dignity
of senior preschoolers are examined as one of main qualities of a personality. Special
attention is paid to the characteristic of preschool age, specific forms and methods of
work, the different types of conversations, games on education of dignity.
 
Publisher м. Кіровоград : Імекс-ЛТД
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6663/1/%D0%BC%D0%B0%D1%80%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%BD%D0%B0.pdf
Маруніна, Г.Г. (2013) Innovative Forms and Methods of Education of Dignity Culture Bases in Senior Preschool Children Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді , 1 (17). pp. 457-464. ISSN 978-966-189-209-4