Запис Детальніше

До проблеми переосмислення сутності поняття “нація” у тезаурусі полікультурного виховання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6696/
371.4: 001.76
 
Title До проблеми переосмислення сутності поняття “нація” у тезаурусі полікультурного виховання
On the problem of rethinking the nature of the concept of "nation" in the thesaurus multicultural education
 
Creator Кендзьор, П.І.
 
Subject 314/316 Society
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Феномен полікультурності є інтегративним явищем, що пов’язане із цілісними
уявленнями про шляхи та способи інкорпорації різних культурних спільнот в консолідоване українське суспільство. Виходячи із розуміня сутності поняття “нація” як політичної спільноти громадян певної держави, ми дійшли висновку, що полікультурне виховання варто розглядати як специфічну педагогічну діяльність, спрямовану на формування в особистості здатності до всебічного пізнання культурної багатоманітності, що виявляється у різноманітних моделях мислення, символах, цінностях та моральних нормах, які свідомо чи підсвідомо формують її ідентичність. Отже, розглядаючи перспективи розвитку полікультурного виховання в Україні, варто мати на увазі, що такий процес спрямований на розбудову саме громадянської нації, до характерних ознак якої належить довіра й здатність її членів до співпраці та солідарних дій на користь суспільства; усвідомлення, що кожен несе свою частку відповідальності за стан справ у суспільстві.
The phenomenon of multiculturalism is an integrative phenomenon that is associated with the integral ideas about ways and means of the incorporation of different cultural communities in the consolidated Ukrainian society. Based on the understandings of nature the concept of "nation" as a political community of citizens of a state, we have concluded that multicultural education should be seen as a specific educational activities aimed at developing the individual capacity for comprehensive knowledge of cultural diversity, which is manifested in a variety of models of thought, symbols, values and moral standards that consciously or unconsciously shape its identity.
So, considering the perspectives of multicultural education in Ukraine should be borne in mind that such a process aimed at building a civic nation just to the characteristic features of which the trust and the ability of its members to cooperate and joint actions for the public good; awareness that everyone shares responsibility for the situation in the society.
 
Publisher "НАІР"
 
Date 2014
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6696/1/%D0%9A%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B7%D1%8C%D0%BE%D1%80.pdf
Кендзьор, П.І. (2014) On the problem of rethinking the nature of the concept of "nation" in the thesaurus multicultural education In: Сучасний виховний процес: сутність та інноваційний потенціал Звіт. наук.-практ. конф. Ін-ту проблем виховання НАПН України за 2013 рік (4). "НАІР", м. Івано-Франківськ, Україна, pp. 80-84.