Запис Детальніше

Якість вищої освіти як національний пріоритет розвитку держави

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6872/
 
Title Якість вищої освіти як національний пріоритет розвитку держави
Quality of higher education as a national priority development of the state
Качество высшего образования как национальный приоритет развития государства
 
Creator Драч, І.І.
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті проаналізовано визначення категорій «якість», «якість освіти» у писхолого-педагогічній літературі та словникових джерелах. Проведений теоретичний аналіз дав змогу констатувати, що в цілому всі визначення поняття якості можна розділити на дві основні групи: структурно-змістовні і функціональні. Структурно-змістовні визначення характеризують якість з точки зору її компонентів і їх взаємозв’язків. Функціональні визначення, які базуються на соціальному контексті, розкривають якість в аспекті її соціальної цінності та затребуваності. Зроблено висновок, що якість освіти в інформаційному суспільстві набуває особливої, вирішальної ваги. Вона розглядається як основний чинник світового розвитку та одна з умов процвітання будь-якої країни. До сучасних механізмів забезпечення підвищення якості вищої освіти віднесено розроблення Національної рамки кваліфікацій, сумісної з Рамкою кваліфікацій європейського простору вищої освіти та Європейською рамкою кваліфікацій для навчання впродовж життя на основі компетентнісного підходу.
The article analyzes the definitions of the categories of "quality", "quality education" in psychological and pedagogical literature and vocabulary sources. The theoretical analysis allowed us to state that in general, all definitions of quality can be divided into two main groups: the structurally meaningful and functional. Structurally meaningful definitions characterize quality in terms of its components and their interrelationships. Functional definitions are based on social context, disclose quality in terms its social value and relevance. Concluded that the quality of education in the information society is of special decisive weight. It is viewed as a major factor in world development and one of the conditions of prosperity of any country. By modern machineries for improving the quality of higher education attributed development of the National Qualifications Framework, compatible with the framework of qualifications of the European Higher Education Area and the European framework of qualifications for lifelong learning on the basis of the competence approach
В статье проанализированы определения категорий «качество», «качество образования» в писхолого-педагогической литературе и словарных источниках. Проведенный теоретический анализ позволил констатировать, что в целом все определения понятия качества можно разделить на две основные группы: структурно-содержательные и функциональные. Структурно-содержательные определения
характеризуют качество с точки зрения ее компонентов и их взаимосвязей. Функциональные определения, основанные на социальном контексте, раскрывают качество в аспекте ее социальной ценности и востребованности. Сделан вывод, что качество образования в информационном обществе приобретает особый, решающий вес. Оно рассматривается как основной фактор мирового развития и одно из условий процветания любой страны. К современным механизмам обеспечения повышения качества высшего образования отнесены разработка Национальной рамки квалификаций, совместимой с Рамкой квалификаций европейского пространства высшего образования и Европейской рамкой квалификаций для обучения в течение жизни на основе компетентностного подхода.
 
Publisher ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»
 
Date 2014
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6872/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_5_%D0%86.%D0%94%D1%80%D0%B0%D1%87.pdf
Драч, І.І. (2014) Quality of higher education as a national priority development of the state Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», 31. pp. 69-75.