Оновлення змісту літературного читання у контексті компетентнісного підходу
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/6987/
|
|
Title |
Оновлення змісту літературного читання у контексті компетентнісного підходу
Обновление содержания литературного чтения в контексте компетентностного подхода Updating the Literary Reading Content under the Context of the Competence-Based Approach |
|
Creator |
Мартиненко, Валентина Олександрівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology |
|
Description |
У статті розглядаються напрями оновлення змісту літературного читання у контексті компетентнісного підходу. Проаналізовано складники уточненої мети курсу, зміни у змістових лініях навчальної програми, схарактеризовано сутність читацької компетентності молодших школярів, комунікативно-мовленнєвого принципу. Показано потенційні можливості навчального предмета з формування ключових і предметних компетентностей, способів читацької діяльності, які мають метапредметний характер.
В статье рассматриваются направления обновления содержания литературного чтения в контексте компетентностного подхода. Проанализированы составлящие уточненной цели курса, изенения в содержательных линиях учебной программы, охарактеризована сущность читательской компетентности младших школьников, коммуникативно-речевого принципа. Показаны потенциальные возможности учебного предмета по формированию ключевых и предметных компетентностей, способов учебной деятельности, которые имеют метапредметный характер. In the article, the areas in the literary reading content under the context of the competence-based approach are studied. The components of the specified purpose of the course, the changes in the curriculum content lines were analyzed; the essence of the junior schoolchildren's reading competence of the communicative and speech principle were featured. The potential opportunities of a subject in the formation of the key and the subject competences, the ways for the readers' activity of the metasubject competence were demonstrated. |
|
Publisher |
"Початкова школа"
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/6987/1/%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%9C.pdf
- Мартиненко, Валентина Олександрівна (2012) Updating the Literary Reading Content under the Context of the Competence-Based Approach Початкова школа, 10 (520). pp. 20-25. ISSN 0131-5358 |
|