Запис Детальніше

Оновлення змісту літературного читання у контексті компетентнісного підходу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6987/
 
Title Оновлення змісту літературного читання у контексті компетентнісного підходу
Обновление содержания литературного чтения в контексте компетентностного подхода
Updating the Literary Reading Content under the Context of the Competence-Based Approach
 
Creator Мартиненко, Валентина Олександрівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology
 
Description У статті розглядаються напрями оновлення змісту літературного читання у контексті компетентнісного підходу. Проаналізовано складники уточненої мети курсу, зміни у змістових лініях навчальної програми, схарактеризовано сутність читацької компетентності молодших школярів, комунікативно-мовленнєвого принципу. Показано потенційні можливості навчального предмета з формування ключових і предметних компетентностей, способів читацької діяльності, які мають метапредметний характер.
В статье рассматриваются направления обновления содержания литературного чтения в контексте компетентностного подхода. Проанализированы составлящие уточненной цели курса, изенения в содержательных линиях учебной программы, охарактеризована сущность читательской компетентности младших школьников, коммуникативно-речевого принципа. Показаны потенциальные возможности учебного предмета по формированию ключевых и предметных компетентностей, способов учебной деятельности, которые имеют метапредметный характер.
In the article, the areas in the literary reading content under the context of the competence-based approach are studied. The components of the specified purpose of the course, the changes in the curriculum content lines were analyzed; the essence of the junior schoolchildren's reading competence of the communicative and speech principle were featured. The potential opportunities of a subject in the formation of the key and the subject competences, the ways for the readers' activity of the metasubject competence were demonstrated.
 
Publisher "Початкова школа"
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6987/1/%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%9C.pdf
- Мартиненко, Валентина Олександрівна (2012) Updating the Literary Reading Content under the Context of the Competence-Based Approach Початкова школа, 10 (520). pp. 20-25. ISSN 0131-5358