Запис Детальніше

Інноваційна модель організації навчального процесу в інститутах післядипломної педагогічної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6998/
 
Title Інноваційна модель організації навчального процесу в інститутах післядипломної педагогічної освіти
Innovative model of curricula organization in the institutes of postgraduate pedagogical education
 
Creator Ващенко, Л.М.
Чміль, А.І.
Пустова, Т.В.
Гаєвська, Л.А.
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Науково-методичний посібник є першою спробою узагальнення сучасних і обґрунтування нових підходів до організації підвищення кваліфікації педагогічних, науково-педагогічних та керівних кадрів у системі післядипломної педагогічної освіти України.
Основна увага приділяється питанням інноваційного розвитку післядипломної педагогічної освіти, обґрунтуванню наукових основ підвищення кваліфікації керівних, педагогічних, науково-педагогічних працівників; концептуальним
підходам до формування інноваційного середовища в закладах післядипломної педагогічної освіти. Розкрито можливості трансформації європейського досвіду освітніх реформ вищої школи у вітчизняній системі ППО. Зміст посібника відображає сучасну модель організації навчання слухачів на курсах підвищення кваліфікації в умовах соціально-економічних й загальнокультурних змін; дозволяє опанувати технологіями планування навчального процесу, адміністративної діяльності, методикою оцінювання результатів навчання у контексті андрагогічних вимірів.
Посібник рекомендовано фахівцям, науково-педагогічним працівникам та керівникам системи післядипломної освіти, молодим ученим, представникам органів державного управління освітою, а також тим, кому небайдужі проблеми
освіти дорослих.
Scientific-methodical manual if the first attempt to generalize modern attitudes to the organization of improvement qualification for pedagogical, scientific-pedagogical and managing staff in the system of postgraduate pedagogical education and substantiate new ones.
Main attention is given to questions of innovative development of postgraduate pedagogical education, substantiation of scientific base of improvement of qualification for managing, pedagogical, scientific-pedagogical staff; conceptual attitudes to forming innovative environment in postgraduate pedagogical education institutions. Possibilities of transformation of European experience in educational reforms of higher school in national system of PPE are uncovered. The contents of manual reflect modern model of organization training for students on courses for improvement of qualification in conditions of social-economical and general cultural changes; allow to master technologies of curricula planning, administrative activity, methodic of assessment results of study in the context of andragogy measuring.
The manual is recommended to professionals, scientific-pedagogical staff and managers working in the system of postgraduate education, young scientists, representatives of state management institutions of education and those who is keen on the problems of adults’ education.
 
Publisher "Педагогічна думка"
 
Contributor Ващенко, Л.М.
 
Date 2012
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6998/1/%D0%92%D0%B0%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%9F%D1%83%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0__%D1%82_%D0%B4.pdf
Ващенко, Л.М., Чміль, А.І., Пустова, Т.В. and Гаєвська, Л.А. (2012) Innovative model of curricula organization in the institutes of postgraduate pedagogical education "Педагогічна думка", м.Київ, Україна. ISBN 978-966-644-280-5