Запис Детальніше

Післядипломна освіта в умовах євроінтеграції: сутність, зміст, технології, готовність до змін

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7003/
 
Title Післядипломна освіта в умовах євроінтеграції: сутність, зміст, технології, готовність до змін
Postgraduate education in conditions of euro integration: matter, substance, technologies, readiness for changes
 
Creator Пуховська, Л.П.
Артюшина, М.В.
Базелюк, В.Г.
Лушин, П. В.
Снісаренко, О.С.
Сніцар, Л.П.
Солодков, В.Т.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Науково-методичний посібник є спробою аналізу євроінтеграційних процесів у сучасній теорії і практиці післядипломної педагогічної освіти. Різноманітні науково-методичні матеріали, присвячені теоретичному осмисленню європейського виміру та компетентнісного підходу в педагогічній освіті, аналізу аксіологічних аспектів проектування навчального процесу у контексті європейської інтеграції, а також характеристиці кращих вітчизняних практик євроінтеграційної діяльності, розширюють інформаційне поле та допомагають глибше зрозуміти принципи і динаміку розвитку інтеграційних процесів в освіті в умовах глобалізації. Посібник містить багатоманітний фактичний матеріал щодо формування готовності працівників системи післядипломної педагогічної освіти до сприйняття європейських цінностей та міжкультурної взаємодії.
Для розробників освітньої політики, керівників освітніх закладів, науковців, викладачів, учителів, аспірантів, слухачів системи післядипломної освіти.
Scientific-methodical manual is an attempt to analyze euro integration processes in modern theory and practice of postgraduate pedagogical education. Various scientific-methodical materials devoted to theoretical interpretation of European measuring and competence attitude in pedagogical education, analysis of axiology aspects of projecting curriculum in the context of European integration and also, characteristics of the best national practices of euro integration activity, widen informative field and help deep understanding of principles and dynamics of the development of integration processes to education in conditions of globalization.
Manual includes variable factorial material about forming readiness of system of postgraduate pedagogical education staff to European values and intercultural interaction perception.
It is for elaborators of educational policy, managers of educational institutions, scientists, lecturers, teachers, postgraduates, students of postgraduate education.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Contributor Пуховська, Л.П.
 
Date 2012
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7003/1/%D0%9F%D1%83%D1%85%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%90%D1%80%D1%82%D1%8E%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%91%D0%B0%D0%B7%D0%B5%D0%BB%D1%8E%D0%BA_%D1%82_%D0%B4.pdf
Пуховська, Л.П., Артюшина, М.В., Базелюк, В.Г., Лушин, П. В., Снісаренко, О.С., Сніцар, Л.П. and Солодков, В.Т. (2012) Postgraduate education in conditions of euro integration: matter, substance, technologies, readiness for changes Педагогічна думка, м.Київ, Україна. ISBN 978-966-644-304-8