Запис Детальніше

Економічні аспекти управдіння розвитком професійно-технічної освіти України у ринкових умовах

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7060/
http://ipto.kiev.ua/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=161&Itemid=185
 
Title Економічні аспекти управдіння розвитком професійно-технічної освіти України у ринкових умовах
Economic aspects of the management of the development of vocational education in Ukraine market conditions
Экономические аспекты управления развитием профессионально-технического образования Украины в рыночных условиях
 
Creator Палькевич, Юлія Святославівна
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Виявлено основні проблеми економічного розвитку управління професійно-технічною освітою (ПТО). Здійснено аналіз літературних джерел щодо оцінювання освіти як галузі економіки, перспектив економічного розвитку галузі освіти, напрямів підвищення ефективності управління ПТО. Виокремлено рівні управління розвитком ПТО та встановлено, що макро- та мезо- рівням за ринкових умов більш притаманне регулювання процесами навчання, виробництва продукції (виконання робіт та надання послуг). Разом з тим, поняття «управління», «менеджмент організацій», «фінансовий менеджмент» охоплюють діяльність безпосередньо у середині навчального закладу. Розкрито сутність управління системою ПТО через його основні функції: організацію, планування, прогнозування, контроль та координацію. Запропоновано визначати ефективність процесу управління ПТО за допомогою показників, які класифіковано за окремими блоками, а саме: блок показників кваліфікації кадрового складу та організації процесу навчання; блок показників організації навчального процесу; блок фінансово-економічних показників. Проведено диференціювання цілей проведення моніторингу наявності та ступеня використання трудових ресурсів залежно від характеру завдань, які постають на тому чи іншому рівні управління ПТО (макро-, мезо- або мікрорівні).
Direction research of economic efficiency of management of vocational technical training development
We defined main problems of economic development of vocational technical training (VTT). We analyzed literature on evaluation of the education system as sector of economics, perspectives of economic development of education sector, defining of effectiveness increase of vocational technical training management (VTT). We sorted out the levels of management of VTT development and defined that term regulation of vocational technical training institutions (VTTI) activity is more appropriate to market conditions for the macro-and mezo-levels. However, terms such as "management", "management of organizations", "financial management" characterize the micro-management level of VTT system that is direct management inside VTTI. We disclosed the essence of VTT management due to defining its main functions: organization, planning, forecasting, control and coordination. We suggested defying economic efficiency of VTT management with the help of factors that were classified by separate segments, that is: personnel factor segment, segment of factors of study process organization, segment of finance and economic factors. We made a differentiation of purpose availability monitoring and level of human resources usage depending on the tasks that are defined by some level of VTT management (macro-, mezo-, or micro- levels).
Определены основные проблемы экономического развития управления профессионально-техническим образованием (ПТО). Осуществлён анализ литературных источников по оцениванию системы образования как отрасли экономики, перспектив экономического развития отрасли образования, определению резервов повышения эффективности управления системой ПТО. Выделены уровни управления развитием ПТО и определено, что в рыночных условиях к макро- и мезо- уровням в большей степени относится термин регулирования деятельностью профессионально-технических учебных заведений (ПТУЗ). Вместе с тем, такие понятия, как «управление», «менеджмент организаций», «финансовый менеджмент» характеризуют микро- уровень управления системой ПТО, то есть управление непосредственно внутри ПТУЗа. Раскрыта суть управления системой ПТО через определение её основных функций: организацию, планирование, прогнозирование, контроль и координацию. Предложено определять экономическую эффективность управления ПТО с помощью показателей, классифицированных по отдельным блокам, а именно: блок показателей квалификации кадрового состава, блок показателей организации учебного процесса, блок финансово-экономических показателей. Проведена дифференциация целей мониторинга наличия и степени использования трудовых ресурсов в зависимости от задач, которые определяются тем или иным уровнем управления ПТО (макро-, мезо- или микро- уровнем).
 
Publisher Інститут професійно-технічної освіти
Institute of Vocational Education
институт профессионально-технического образования
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7060/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%92%D0%86%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%86%D0%9F%D0%A2%D0%9E_.pdf
Палькевич, Юлія Святославівна (2013) Economic aspects of the management of the development of vocational education in Ukraine market conditions Research Bulletin of Institute of Vocational Education (6). pp. 46-48. ISSN 2223-5752