Запис Детальніше

Психопедагогіка зовнішнього і внутрішнього світу особистості дитини і дорослого: філософсько-психологічний, антиномічний та тілесно-душевно-духовний виміри.

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7066/
 
Title Психопедагогіка зовнішнього і внутрішнього світу особистості дитини і дорослого: філософсько-психологічний, антиномічний та тілесно-душевно-духовний виміри.
Psychopedagogy of the outer and internal world of personality of child and adult: philosophical-psychological, antinomycal and corporal-heartfelt- spiritual dimensions.
 
Creator Рибалка, В.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
92 Biographical studies. Genealogy. Heraldry. Flags
 
Description У статті розглядаються питання зіставлення і порівняльної характеристики зовнішнього і внутрішнього світів особистості у психолого-педагогічному контексті. Взято до уваги філософсько-психологічні погляди Г.С.Сковороди про зовнішній великий макрокосмічний світ, про символічний Біблійний світ та про внутрішній малий мікрокосмічний світ. Проаналізовані в діалектичному плані наукові уявлення про зовнішній і внутрішній світи особистості сучасних філософів, психологів та педагогів. Виділені сутнісні антиномічні характеристики цих світів, які мають бути враховані системою освіти і освітянами.
Висунуто припущення, що Я-образ і Я-концепція як центральні складові самосвідомості можуть бути результатом онтогенетичного ущільнення, різномасштабного концентраціювання у внутрішньому тілесно-душевно-духовному світі характеристик зовнішнього суспільства, його трансформації у внутрішнє суспільство з його специфічними структурно-змістовими та функціонально-операційними параметрами і можливостями. При цьому дорослі фактично виступають посередниками, медіаторами, фасилітаторами здійснення взаємопереходів між вказаними світами - від Я як центру внутрішнього світу до зовнішнього суспільства і світу в цілому й навпаки, в процесі розвитку особистості учня. Висунуте припущення, що всередині поширеного зараз особистісного підходу доцільно вичленовувати його ядерну частину – особистісно-світову спрямованість, що може уточнити, поглибити цілеспрямування педагогічних працівників і на цій основі покращити ефективність професійної діяльності освітян – вчителів, вихователів, викладачів, практичних психологів і соціальних працівників.
This article deals with the comparison and comparative characteristics of internal and external worlds of the individual in psychological and pedagogical context. The focus on philosophical and psychological views of the outside G.S. Skovoroda great macrocosm world of symbolic biblical world and the internal small microcosmic world. Analyzed in terms of a dialectical scientific understanding of the inner and outer worlds of the personality of contemporary philosophers , psychologists and educators. Were allocated antinomical intrinsic characteristics of these worlds to take them into the education system and teachers.
Suggested that self-image and self-concept as integral consciousness may result from ontogenetic seal scaled concentrating the inner body-soul-spiritual world characteristics of the external society and its transformation into domestic society with its specific structural and contextual and functional and operational parameters and capabilities. At that adults actually act as intermediaries, mediators, facilitators implement mutual place between the worlds - I as the center of the inner world to the outer world and the society in general and on the contrary, in the development of the individual student. Put forward the assumption that in common personal approach is advisable separate its nuclear part - personal-world orientation of the education system that could clarify, deepen purposefuling teaching staff and on this basis to improve the effectiveness of the professional activity of teachers - teachers, educators, teachers, psychologists and social employees.
 
Publisher Інситут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
Institute of Teacher Training and Adult Education NAPS of Ukraine
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7066/1/3.pdf
Рибалка, В.В. (2014) Psychopedagogy of the outer and internal world of personality of child and adult: philosophical-psychological, antinomycal and corporal-heartfelt- spiritual dimensions. Academic self-concept Nelly Nychkalo in terms of professional development of the individual. pp. 136-145.