Запис Детальніше

Забезпечення професійного розвитку особистості фахівця як провідний напрям наукової діяльності академіка Неллі Григорівни Ничкало

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7164/
 
Title Забезпечення професійного розвитку особистості фахівця як провідний напрям наукової діяльності академіка Неллі Григорівни Ничкало
Specialist’s Professional Development as a Leading Direction of Academician Nelya Nychkalo’s Scientific Activity
 
Creator Ягупов, Василь Васильович
 
Subject 37 Education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті обґрунтовано, що особистість і фахівець знаходяться в єдності, мають безпосередній вплив один на другого, безпосередньо взаємозумовлені між собою. Проаналізовано професійний розвиток особистості фахівця, охарактеризовано основні чинники (біологічний, соціальний виховний і діяльнісний) професійного розвитку та заакцентовано увагу на провідних якостях, рисах і проявах особистості фахівця.
Охарактеризовано основні методологічні підходи до обґрунтування професійного розвитку особистості фахівця, пріоритет надано суб’єктно-діяльнісному підходу, який водночас враховує вимоги багатьох інших підходів (особистісного, діяльнісного, системного, суб’єктного) і методологічних принципів (єдності свідомості та поведінки, особистості та діяльності тощо).
Представлено основні етапи професійного розвитку особистості фахівця та стисло охарактеризовано їх зміст. Визначено, що такий розвиток має особистісно-професійний характер, що представляє процес розвитку особистості в професійному середовищі, який орієнтований на повну актуалізацію її духовного, когнітивного, професійного та фахового видів потенціалу як конкретного фахівця у професійній діяльності та на досягнення суттєвих результатів у ній.
Обґрунтовано зміст поняття «професійний розвиток» щодо особистості фахівця.
The article, based on the scientific works of academician Nelya Nychkalo and other scientific resources, finds out that the personality and the specialist are in unity, have direct influence on each other and are closely mutually conditioned. It analyzes specialist’s
professional development, characterizes basic factors (biological, social, that of upbringing and activity) of professional development. It focuses on the leading qualities, features and displays of the specialist’s personality.
It also characterizes main methodological approaches to the substantiation of the specialist’s professional development. The priority is given to the person oriented approach, which at the same time includes demands of many other approaches (personality, activity, system and subject) and methodological principles (unity of consciousness and behavior, personality and activity etc.). It presents basic stages of the specialist’s personality professional development and briefly characterizes its content. It defines that such development is personality-professionally oriented that represents personality development process in the professional environment that is aimed at full updating of its spiritual, cognitive, professional and specialist’s strength as a definite specialist in the professional activity and at achieving substantial results in it. It also substantiates the notion “professional development” as to the specialist’s personality.
 
Publisher Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7164/1/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%81%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BB_%D0%9D%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%BE.pdf
Ягупов, Василь Васильович (2014) Specialist’s Professional Development as a Leading Direction of Academician Nelya Nychkalo’s Scientific Activity Я-концепція академіка Неллі Ничкало у вимірі професійного розвитку особистості. pp. 514-522.