Запис Детальніше

Професійний розвиток особистості фахівця: поняття, зміст та особливості

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7167/
 
Title Професійний розвиток особистості фахівця: поняття, зміст та особливості
Рrofessional development of the specialist’s personality: concept, nature and peculiarities
 
Creator Ягупов, Василь Васильович
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті обґрунтовано, що особистість і фахівець знаходяться в єдності, мають безпосередній вплив один на другого, безпосередньо взаємозумовлені між собою. Проаналізовано професійний розвиток особистості фахівця, охарактеризовано основні чинники (біологічний, соціальний виховний і діяльнісний) професійного розвитку та заакцентовано увагу на провідних якостях, рисах і проявах особистості фахівця.
Охарактеризовано основні методологічні підходи до обґрунтування професійного розвитку особистості фахівця, пріоритет надано суб’єктно-діяльнісному підходу, який водночас враховує вимоги багатьох інших підходів (особистісного, діяльнісного, системного, суб’єктного) і методологічних принципів (єдності свідомості та поведінки, особистості та діяльності тощо).
Представлено основні етапи професійного розвитку особистості фахівця та стисло охарактеризовано їх зміст. Визначено, що такий розвиток має особистісно-професійний характер, що представляє процес розвитку особистості в професійному середовищі, який орієнтований на повну актуалізацію її духовного, когнітивного, професійного та фахового видів потенціалу як конкретного фахівця у професійній діяльності та на досягнення суттєвих результатів у ній.
Обґрунтовано зміст поняття «професійний розвиток» щодо особистості фахівця.
The article proves that personality and specialist are in unity, have direct influence on each other, directly mutually conditioned by each other. It analyzes professional development of the specialist’s personality and characterizes main factors (biological, social, those of upraising and activity) of the professional development. It also focuses on the leading properties, features and manifestations of the specialist’s personality.
It characterizes main methodological approaches to the proof of the specialist’s personality professional development. It is focused on the priority of the subject-activity approach which, at the same time, takes into consideration demands of other approaches (personality, activity, system, subject) and methodological principles (unity of consciousness and behavior, personality and activity etc.)
It represents main stages of the personality specialist’s professional development and briefly characterizes its nature. It finds out that such development is personality professional in nature that shows the process of personality development in the professional environment aimed at full mobilization of its spiritual, cognitive, professional and expert kinds of potential as a definite specialist in a professional activity and at achieving essential results in it. It proves the nature of the concept «professional development» as to the specialist’s personality.
 
Publisher Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7167/1/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BB.pdf
Ягупов, Василь Васильович (2014) Рrofessional development of the specialist’s personality: concept, nature and peculiarities Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України (8). (Submitted)