Запис Детальніше

Принципи навчання дорослих: учень – андрагог

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7237/
374.7
 
Title Принципи навчання дорослих: учень – андрагог
Principles of adults teaching: learner – andragogue
 
Creator Сігаєва, Лариса Євгеніївна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
374 Education and training out of school. Further education
 
Description У статті автор розглядає проблему появи фахівців для роботи з дорослими – андрагогів, подає їх характеристику, визначає основні функціонально-посадові обов'язки андрагога, порівнює педагогічну та андрагогічну моделі навчання дорослих. Автор аргументує необхідність введення предмета «Андрагогіка» у навчальний процес вищих навчальних закладів України.
The paper deals with the problem of professionals for work with adults – andragoges. The paper presents the characteristic, key functional responsibilities of the andragogue, comparison of the pedagogical and andragogical models of adults teaching. The author reasons for “Andragogy” subject introducing into the study process of higher education institutions of Ukraine.
 
Publisher НТУ "ХПІ"
NTY "KHPI"
 
Date 2012-07-30
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7237/1/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%BF%D0%B8_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B8%D1%85.pdf
Сігаєва, Лариса Євгеніївна (2012) Principles of adults teaching: learner – andragogue Psychological and pedagogical problems of pedagogical action (1). pp. 346-354. ISSN ISBN 978-067-05-0018-2