Запис Детальніше

To help a gifted child to turn into succesfull adult: achievements vs. hidden potential

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7254/
 
Title To help a gifted child to turn into succesfull adult: achievements vs. hidden potential
Допомогаючи обдарованій дитині стати успішним дорослим: досягнення або прихований потенціал
 
Creator Буров, О.Ю.
Перцев, М.А.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
376.5 Виховання та освіта обдарованих дітей, вундеркіндів.
 
Description They are discussed results of the system usage to monitor more that 4200 schoolchildren of grades 8 to 11, as well as particular cases: (1) to reveal hidden ability to scientific work, (2) analysis of the intelligence structure of the extremely gifted child who has demonstrated IQ more than 150 being nine years old and experienced to give lectures for students at the university, (3) two cases when children who were graduating from school did not follow recommendations, entered to “wrong” specialty at university and had to left them, (4) three cases when graduated children were recognized as children with high achievements in particular area, have changed preliminary defined future fields according to recommendations after test, recognized that it was right decision (monitored over ten years from school to work after university graduating).
Обговорюються результати використання системи моніторингу більше 4200 учнів 8...11 класів, а також конкретні випадки: 1) виявлення прихованих здібностей до наукової роботи, 2)аналіз структури інтелекту особливо обдаровної дитини, яка у 9-річному віці мала IQ більше 150 і досвід читання лекцій студентам університету, 3)два випадки, коли учні після закінчення школи не скористувалися рекомендаціями і зробили "помилковий" вибір спеціальності під час вступу до університету і вимушені були залишити його, 4) три випадки, коли учні мали високі досягнення в конкретних сферах, але після закінчення школи змінили попередньо "визначений" майбутній шлях відповідно до рекомендацій тестування і в подальшому визнавали, що таке рішення було правильним (прийняли участь у 10-літньому моніторингу зі школи до професійної роботи після закінчення університету).
 
Publisher Institute of Psychology, Academy of Science of China
Інститут психології, Академія наук Китаю
 
Date 2014-08
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7254/1/BUROV_Oleksandr_1.pdf
Буров, О.Ю. and Перцев, М.А. (2014) To help a gifted child to turn into succesfull adult: achievements vs. hidden potential In: 13th Asia-Pacific Conference on Giftedness Institute of Psychology, Academy of Science of China, Beijing, China.