Запис Детальніше

Дидактичні засади формування професійних якостей майбутніх кваліфікованих робітників

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7276/
 
Title Дидактичні засади формування професійних якостей майбутніх кваліфікованих робітників
Didactic Principles of Future Skilled Workers’ Professional Qualities Formation.
Дидактические основы формирования профессиональных качеств будущих квалифицированных рабочих
 
Creator Онищенко, В.Д.
Васянович, Г.П.
 
Subject 37 Education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті досліджуються сутності дидактичних принципів професійної освіти та навчально-виховних принципів формування професійних якостей кваліфікованих робітників в умовах ПТНЗ в контексті фундаментальних педагогічних теорій. Тематизується і концептуалізується проблематика дослідження сутності професійних якостей кваліфікованих робітників і можливостей формування згаданих якостей в умовах ПТНЗ. Обґрунтовується положення про те, що актуальною для вітчизняної професійної педагогіки залишається проблема оновлення дидактики професійно-технічної освіти в умовах сучасних техніко-технологічних і цивілізаційних змін. У наш час спостерігається світова тенденція зміни основних парадигм виховання-освіти-навчання. Це означає, що необхідна генерація і розробка нових фундаментальних педагогічних ідей, зокрема ідей і принципів особистісно орієнтованої ноологічного цілеспрямування. Основоположні педагогічні ідеї сумісно з категоріальними структурами класичної та некласичної дидактики дають можливість концептуалізувати такі фундаментальні педагогічні теорії, які можуть сприяти організації системи виховання-освіти-навчання на різних рівнях навчально-виховного процесу. У статті доведено, що методична майстерність - це дидактичне новоутворення, яке з'являється в результаті інтеграції елементів засвоєної методичної культури і душевно-духовних властивостей індивідуальності та функціонує як узагальнена здатність (комплексне вміння) оптимально здійснювати вмотивовану навчальну діяльність у певних умовах відповідно до визначених цілей.
The article examines the nature of teaching principles of vocational education and educational principles of skilled workers’ professional qualities formation at a vocational school in the context of fundamental pedagogical theories. The problems of researching the essence of skilled workers’ qualities and the possibilities of forming these qualities at a vocational school are thematized and conceptualized. The authors substantiate the position that the problem of updating the didactics of vocational education remains relevant for domestic professional pedagogy in the context of modern technical and technological and civilizational changes. Nowadays, there is a worldwide trend of changing the basic paradigms of upbringing-education-training. It means that we need the generation and development of new fundamental pedagogical ideas – the ideas and principles of person-oriented noological focus, in particular. Fundamental pedagogical ideas in association with categorical structures of classical and non-classical didactics enable to conceptualize such fundamental pedagogical theories that can contribute to the organization of upbringing-education-training system at various levels of the educational process. The authors prove that the mastery of teaching is a didactic neoplasm that appears as a result of the integration of elements of assimilated methodical culture and psycho-spiritual properties of the individual and that functions as a generalized ability (complex skills) optimally to carry out motivated training activities in accordance with specific objectives and conditions.
В статье исследуются сущности дидактических принципов профессионального образования и учебно-воспитательных принципов формирования профессиональных качеств квалифицированных рабочих в условиях ПТУ в контексте фундаментальных педагогических теорий. Тематизируется и концептуализируется проблематика исследования сущности профессиональных качеств квалифицированных рабочих и возможностей формирования упомянутых качеств в условиях ПТУ. Обосновывается положение о том, что актуальной для отечественной профессиональной педагогики остается проблема обновления дидактики профессионально-технического образования в условиях современных технико-технологических и цивилизационных изменений. В наше время наблюдается мировая тенденция изменения основных парадигм воспитания-образования-обучения. Это означает, что необходима генерация и разработка новых фундаментальных педагогических идей, в частности идей и принципов личностно ориентированной ноологической целенаправленности. Основополагающие педагогические идеи в объединении с категориальными структурами классической и неклассической дидактики дают возможность концептуализировать такие фундаментальные педагогические теории, которые могут способствовать организации системы воспитания-образования-обучения на различных уровнях учебно-воспитательного процесса. В статье доказано, что методическое мастерство – это дидактическое новообразование, которое появляется в результате интеграции элементов усвоенной методической культуры и душевно-духовных свойств индивидуальности, функционирующее как обобщенная способность (комплексное умение) оптимально осуществлять мотивированную учебную деятельность в соответствии с определенными целями и условиями.
 
Publisher Львівський науков-практичний центр, Національний університет "Львівська політехніка"
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7276/1/Pippo_2014_1_3.pdf
Онищенко, В.Д. and Васянович, Г.П. (2014) Didactic Principles of Future Skilled Workers’ Professional Qualities Formation. Педагогіка і психологія професійної освіти. pp. 7-25. ISSN 2218-5186