Запис Детальніше

Концепція розвитку дошкільної освіти дітей з порушеннями слуху

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7303/
 
Title Концепція розвитку дошкільної освіти дітей з порушеннями слуху
Концепция развития дошкольного образования детей с нарушениями слуха
Conception is orientated on modern world tendencies in organization of help to the children with violations of rumor
 
Creator Жук, В.В.
Литвинова, В.В.
Шевченко, В.М.
Таранченко, О.М.
Федоренко, О.Ф.
 
Subject 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Концепція розвитку дошкільної освіти дітей з порушеннями слуху зорієнтована на сучасні світові тенденції в організації допомоги дітям з порушеннями слуху: ранню діагностику порушень слуху та ранній початок фахового супроводу, комплексний підхід в організації допомоги дітям з порушеннями слуху та їх родинам, варіативність форм надання освіти та методичних підходів у навчанні, використання різних форм мовлення і видів мовленнєвої діяльності, гнучкість змісту та індивідуалізація процесу навчання і виховання.
Концепция развития дошкольного образования детей с нарушениями слуха сориентирована на современные мировые тенденции в организации помощи детям с нарушениями слуха: раннюю диагностику нарушений слуха и раннее начало специального сопровождения, комплексный подход в организации помощи детям с нарушениями слуха и их семьям, вариативность форм образования и методических подходов в обучении, использование различных форм речи и видов речевой деятельности, гибкость содержания и индивидуализация процесса обучения и воспитания.
Founding for development Conception of development of preschool education of children with violations of rumor послугували: development of medical technologies, improvement of technical equipments of help to the people with violations of rumor, change in world view positions, distribution of new technologies of studies and education, updating of legislative and normatively-legal base of preschool education of children with violations of rumor.
Conception is orientated on modern world tendencies in organization of help to the children with violations of rumor : early diagnostics of violations of rumor and early beginning of professional accompaniment, complex approach in organizations of help to the children with violations of rumor and their families, варіативність forms of grant of education and methodical approaches in the studies of children with violations of rumor, use of different forms of broadcasting and types of speech activity, flexibility of maintenance and individualization of process of studies of preschool child with violation rumor.
Expected, that realization of positions of conception will assist humanizing of education of children with violations of rumor, to the leadingout of her on a qualitatively new, modern level, will assist development of sensory, cognitive sphere of preschool children with violations of rumor, will extend possibilities of child in the timely quality capture of the verbal broadcasting as universal communicative means, and also national gesture language as equal in rights means of intercourse and cognition, in the personality becoming, self-definition of child with violation rumor as part соціума and representative cultural association people with violations of rumor.
 
Publisher "Педагогічна преса"
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7303/1/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%86%D0%B5%D0%BF%D1%86%D1%96%D1%8F.pdf
- Жук, В.В. (orcid.org/0000-0001-8183-5250 <http://orcid.org/0000-0001-8183-5250>), Литвинова, В.В., Шевченко, В.М., Таранченко, О.М. (orcid.org/0000-0002-5908-3475 <http://orcid.org/0000-0002-5908-3475>) and Федоренко, О.Ф. (orcid.org/0000-0001-9582-9206 <http://orcid.org/0000-0001-9582-9206>) (2014) Conception is orientated on modern world tendencies in organization of help to the children with violations of rumor Особлива дитина: навчання і виховання (2). pp. 38-43. ISSN 2312-2781