Запис Детальніше

Дискурсивні практики самопроектування дорослих : методологічні зауваження до постановки проблеми

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7430/
http://www.appsychology.org.ua/index.php/ru/arkhiv-vydannia-2/tom-2/issue-8-2016
 
Title Дискурсивні практики самопроектування дорослих : методологічні зауваження до постановки проблеми
Discursive Practices Of Adult Self- Designing: Methodological Notes Of The Problem
Дискурсивные практики самопроектирования взрослых: методологические замечания к постановке проблемы
 
Creator Зарецька, О.О.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description Дослідження дискурсивних практик самопроектування дорослих базується на засадах психологічної герменевтики. У роботі представлено спробу розбудови методолого-організаційної основи дослідження. Мета даної роботи полягає в тому, щоб сформулювати, обґрунтувати і структурувати корпус проблем, завдань і питань, відповіді на які дасть подальша робота над темою. Виявлено основні складові досліджуваної проблеми: побудова категоріального апарату дослідження, знаходження меж самопроектування з іншими процесами, що спостерігаються на емпіричному матеріалі; психологічний аналіз діяльності дорослих під час здійснення самопроектування; дорослі як суб’єкт самопроектування; аналіз значення усвідомленості, текстуалізації, вербалізації та нарації у самопроектуванні дорослих; виявлення типів cамопроектування; співвіднесення процесів самопроектування і особистісного зростання; з’ясування особливої ролі особистісного досвіду при здійсненні особою самопроектування; відстеження джерела, імпульсу, детермінанти самопроектування; з’ясування того, як тип особистості пов’язаний з самопроектуванням; розгляд
самопроектування як рушійної сили особистісної історії;
відстеження гендерного аспекту самопроектування; аналіз
вікового аспекту у самопроектуванні дорослих; аналіз творчого самопроектування; виявлення ознак самопроектування у мовній практиці. Обґрунтовується використання методики змішаного (усно-письмового), «розірваного», почасти «прихованого», «триваючого» інтерв’ю. Об’єктом подальшого аналізу виступає весь текст діалогу під час інтерв’ю, який ми назвали «керованим діалогічним розірваним наративом».
Исследование дискурсивных практик самопроектирования взрослых базируется на основах психологической герменевтики. В работе представлена попытка построения методолого-организационной основы исследования. Цель данной работы состоит в том, чтобы сформулировать, аргументировать и структурировать корпус проблем, задач и вопросов, ответы на которые даст дальнейшая работа над темой. Выявлены основные составляющие исследуемой проблемы: построение категориального аппарата исследования, нахождение границ самопроектирования с другими процессами, наблюдаемыми на эмпирическом материале; психологический анализ деятельности
взрослых при осуществлении самопроектирования; взрослые как субъект самопроектирования; анализ значения осознанности, текстуализации, вербализации и наррации в самопроектировании взрослых; выявление типов самопроектирования; соотношение процессов самопроектирования и личностного роста; выяснение
особенной роли личного опыта при осуществлении личностью
самопроектирования; отслеживание источника, импульса,
детерминанты самопроектирования; рассмотрение
самопроектирования как движущей силы личностной истории;
отслеживание гендерного аспекта самопроектирования; анализ возрастного аспекта в самопроектировании взрослых; анализ творческого самопроектирования; выявление признаков самопроектирования в речевой практике. Обосновывается использование методики смешанного (устно-письменного), «разорванного», частично «скрытого», «длительного» интервью. Объектом дальнейшего анализа выступает весь текст диалога во время интервью, который мы можем назвать «управляемым диалогическим разорванным нарративом».
The study of discursive practices of adult self-designing is based on principles of psychological hermeneutics. The paper presents an attempt of building the methodological and organizational foundations of the study. The purpose of this paper is to formulate, justify and structure the set of problems, challenges and issues to be developed
in future work on the topic. The basic components of the investigated problem are: construction of the categorical apparatus of research, finding borders of self-designing with other processes that occur at the empirical material; psychological analysis of adult activities when
making self-designing; adults as a subject of self-designing; analysis of the importance of awareness, textualization, verbalization and narration in adult self-designing; detection of types of self-designing; correlation of processes of self-designing and personal growth; clarifying the special role of personal experience when making individual selfdesigning;
tracking source, pulse and determinant of self-designing;
determining how personality type is associated with self-designing; consideration of self-designing as the driving force of personal history; tracking gender dimension of self-designing; analysis of age-related aspects of adult self-designing; analysis of creative self-designing;
detecting signs of self-designing in language practice. Author substantiates the use of methods of mixed (oral and written), "torn," partially "hidden", "continuing" interview. The object of the further analysis is the entire text of the dialogue during the interview, which we would call "guided dialogic torn narrative".
 
Publisher ЖДУ ім. І.Франка
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7430/2/6.pdf
- Зарецька, О.О. (2014) Discursive Practices Of Adult Self- Designing: Methodological Notes Of The Problem Актуальні проблеми психології, 8 (2). pp. 41-52. ISSN 2072 –4772