Запис Детальніше

Контент-аналіз як психолого-педагогічна процедура

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7538/
001.8:37
 
Title Контент-аналіз як психолого-педагогічна процедура
Content Аnalysis as a Psycho-Pedagogical Procedure
Контент-анализ как психолого-педагогическая процедура
 
Creator Лук’янова, Лариса Борисівна
 
Subject 001.8 Methodology
1 Philosophy. Psychology
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Розкривається сутність методу контент-аналізу, його роль у психолого-педагогічній діагностиці, а також висвітлюється історія розвитку та методику процедури, наводиться алгоритм виконання й приклади застосування контент-аналізу у сучасних педагогічних дослідженнях.
The author reveals the essence of the of content analysis method , its role in psychological and educational diagnosis, as well as the history of the development of procedures and methodology; causes the algorithm and examples of content analysis usage in the contemporary pedagogical research.
В статье раскрываются суть метода контент-анализа, его роль в психолого-педагогической диагностике, а также раскрывает историю развития и методику процедуры, приводит алгоритм и примеры использования контент-анализа в современных педагогических исследованиях.
 
Publisher "Педагогічна думка"
Pedagogichna dymka
Педагогическая мысль
 
Date 2010-09-28
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7538/1/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82-%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7.pdf
Лук’янова, Лариса Борисівна (2010) Content Аnalysis as a Psycho-Pedagogical Procedure Continuing professional education in the context of European integration: theory, experience, outlook. pp. 83-90. ISSN ISBN 978-966-644-163-1