Запис Детальніше

Професійні якості майбутніх кваліфікованих робітників сфери обслуговування

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7549/
 
Title Професійні якості майбутніх кваліфікованих робітників сфери обслуговування
Профессиональные качества будущих работников сферы обслуживания
 
Creator Васянович, Г.П.
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Аналізуються структура і класифікація професійних якостей кваліфікованого робітника сфери обслуговування, причому авторський підхід дещо заперечує одномірність традиційного і базується на принципі дихотомії, який дозволяє ділити ціле на дві складові, в основу яких покладається протиріччя. У цьому контексті якості набувають іншого змісту. Автор виділяє соціальні, особистісні, морально-етичні, емоційно-вольові, комунікативні, ділові та організаційні якості, а також власне професійні якості. Автор робить висновок, що осмислення поняття "професійні якості кваліфікованого робітника сфери обслуговування" знаходиться в постійному пошуку. В процесі їх формування доцільно застосовувати системно-структурний підхід. До цього спонукають об'єктивні і суб'єктивні суспільно-політичні, соціально-економічні та духовні потреби індивіда та суспільства. Наукові дослідження присвячені вивченню проблем професійних якостей фахівців робітничих професій сфери обслуговування, що відносяться до професій типу "людина - людина", а це вимагає чітко окреслених гуманістичних вимірів. Поняття "якість" відображає глибинну сутність особистості, сукупність її цінностей, властивостей, особливостей, одночасно "якість фахівця" - це сукупність властивостей, характеристик, результат проявів яких фіксується через рівні професіоналізму, засновані на вимогах як суспільства, так і відповідної галузі, а також визначаються конкретними взаємодоповнюючими методами.
The author analyzes the structure and classification of professional qualities of a skilled service sector worker, and the author’s approach denies a little the one-dimensionality of the traditional one and is based on the principle of dichotomy, which allows dividing the whole into two components based on a contradiction. The qualities acquire different meanings in this context. The author distinguishes social, personal, ethical, emotional and volitional, communicational, business and organizational skills, as well as professional qualities themselves. The author concludes that the interpretation of the concept of “professional qualities of skilled service sector worker” is stil under research. It is advisable to apply system and structural approach in the process of their formation. This is inspired by the objective and subjective socio-political, socio-economic and spiritual needs of the individual and the society. The research on the study of the professional qualities of service sector specialists relates to professions of “man – man” type, thereby it requires well-defined humanistic dimensions. The concept of “quality” reflects the deep essence of a personality, the integrity of his or her values, properties, characteristics, at the same time “quality of a specialist” is the sum of properties, characteristics, the result of their manifestations is fixed through the levels of professionalism based on the requirements of both the society and the relevant industry, as well as determined by the specific complementary methods.
Анализируются структура и классификация профессиональных качеств квалифицированного рабочего сферы обслуживания, причем авторский подход несколько отрицает одномерность традиционного и базируется на принципе дихотомии, который позволяет делить целое на две составляющие, в основу которых возлагается противоречие. В этом контексте качества приобретают другой смысл. Автор выделяет социальные, личностные, морально-этические, эмоционально-волевые, коммуникативные, деловые и организационные качества, а также собственно профессиональные качества. Автор делает вывод, что осмысление понятия “профессиональные качества квалифицированного рабочего сферы обслуживания” находится в постоянном поиске. В процессе их формирования целесообразно применять системно-структурный подход. К этому побуждают объективные и субъективные общественно-политические, социально-экономические и духовные потребности индивида и общества. Научные исследования посвящены изучению проблем профессиональных качеств специалистов рабочих профессий сферы обслуживания, относящихся к профессиям типа “человек – человек”, а это требует четко очерченных гуманистических измерений. Понятие “качество” отражает глубинную сущность личности, совокупность ее ценностей, свойств, особенностей, одновременно “качество специалиста” – это совокупность свойств, характеристик, результат проявлений которых фиксируется через уровни профессионализма, основанные на требованиях как общества, так и соответствующей отрасли, а также определяются конкретными взаимодополняющими методами.
 
Publisher Львівський науков-практичний центр, Національний університет "Львівська політехніка"
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7549/1/%D0%94%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%20Microsoft%20Office%20Word.pdf
Васянович, Г.П. (2014) Професійні якості майбутніх кваліфікованих робітників сфери обслуговування Педагогіка і психологія професійної освіти (3). pp. 9-16. ISSN 2218-5186