Запис Детальніше

Культурологічна складова професійної освіти у процесі формування професійної культури учнів ПТНЗ

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7596/
 
Title Культурологічна складова професійної освіти у процесі формування професійної культури учнів ПТНЗ
Культурологическая составляющая профессионального образования в процессе формирования культуры учащихся ПТУЗ
 
Creator Музальов, О.О.
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Досліджуються проблеми формування професійної компетентності та її складової - професійної культури. Аналізується роль соціально-гуманітарної підготовки майбутніх фахівців у системі формування загальної та професійної культури. Відображені умови інтегральної готовності майбутнього фахівця до професійної діяльності, зокрема формування цілісності базової професійної підготовки; інтеграції загальнотехнічного та соціально-гуманітарного компонентів в змісті базової професійної підготовки. Культурологічна складова професійної освіти в процесі формування професійної культури учнів ПТНЗ розглядається як цілісна система процесу засвоєння і трансляції гуманістичних основ професійно-культурного та соціально-гуманітарного мислення майбутніх фахівців виробництва і сфери обслуговування. Процес формування професійної культури особистості розглядається як ціннісно-орієнтований підхід до творчої життєдіяльності майбутнього фахівця, його моралі, духовності, відповідального ставлення до своєї роботи; розвитку образно-художнього мислення; естетичного ставлення до дійсності; включення особистості в професійну творчу діяльність.
The author considers the problems of the formation of professional competence and the professional culture as one of its components. The article analyzes the role of social and humanitarian training of future specialists in the system of formation of general and professional culture. The paper reflects the conditions of integrated preparedness of future expert to the professional activity, in particular the formation of the integrity of basic professional training; integration of general technical and socio-humanitarian component in the content of basic professional training. Culturological component of vocational education in the process of formation of the professional culture of vocational schools’ students is considered as integral system of the process of assimilation and translation of humanistic principles of professional-cultural, social and humanitarian thinking of the future specialists of manufacturing and service sectors. The process of formation of the professional culture of a personality is regarded as a value-oriented approach to the creative life of the future specialists, their morality, spirituality, responsible attitude to their work; development of figurative thinking; aesthetic relation to reality; inclusion of an individuality in a professional creative activity.
Исследуются проблемы формирования профессиональной компетентности и ее составляющей – профессиональной культуры. Анализируется роль социально-гуманитарной подготовки будущих специалистов в системе формирования общей и профессиональной культуры. Отражены условия интегральной готовности будущего специалиста к профессиональной деятельности, в частности формирование целостности базовой профессиональной подготовки; интеграции общетехнического и социально-гуманитарного компонента в содержании базовой профессиональной подготовки. Культурологическая составляющая профессионального образования в процессе формирования профессиональной культуры учащихся ПТУЗ рассматривается как целостная система процесса усвоения и трансляции гуманистических основ профессионально-культурного и социально-гуманитарного мышления будущих специалистов производства и сферы обслуживания. Процесс формирования профессиональной культуры личности рассматривается как ценностно-ориентированный подход к творческой жизнедеятельности будущего специалиста, его морали, духовности, ответственного отношения к своей работе; развитию образно-художественного мышления; эстетического отношения к действительности; включение личности в профессиональную творческую деятельность.
 
Publisher Львівський науков-практичний центр, Національний університет "Львівська політехніка"
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7596/1/%D0%9C%D1%83%D0%B7%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D0%B2.pdf
Музальов, О.О. (2014) Культурологічна складова професійної освіти у процесі формування професійної культури учнів ПТНЗ Педагогіка і психологія професійної освіти (4). pp. 9-19. ISSN 2218-5186