Запис Детальніше

Теоретичні основи та диференційований підхід до побудови підручників для початкової школи в УРСР (40 – 80-ті роки хх ст.)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7716/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7716
 
Title Теоретичні основи та диференційований підхід до побудови підручників для початкової школи в УРСР (40 – 80-ті роки хх ст.)
Теоретические основы и дифференциированный подход к построению учебников для начальной школы в УССР (40-80-е годы хх в.)
Theoretical fundamentals and differentiated approach to creating for the primary school textbooks in the Ukrainian soviet socialist republic (40-80-s of the xx century)
 
Creator Бондар, Людмила Семенівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
93/94 History
 
Description У статті проаналізовано загальні проблеми створення підручників для початкової школи (40 – 80-ті роки ХХ ст.), визначено теоретичні засади та диференційований підхід їх побудови, розкрито питання удосконалення.
В статье проанализированы общие проблемы создания учебников для начальной школы (40 – 80-е годы ХХ в.), определены теоретические основы и дифференцированный подход их построения, раскрыты вопросы совершенствования.
In the article, the general issues of the creation of the primary schools textbooks in 40-80-s of the XX century were analyzed; theoretical fundamentals and differentiated approach to their creation were determined; the problems of its improvement were represented.
 
Publisher Інститут педагогіки
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7716/1/10.pdf
Бондар, Людмила Семенівна (2014) Theoretical fundamentals and differentiated approach to creating for the primary school textbooks in the Ukrainian soviet socialist republic (40-80-s of the xx century) Проблеми сучасного підручника (14). pp. 67-77. ISSN ISBN 978-966-644-382-6