Запис Детальніше

Підручник природознавства як засіб пропедевтичної підготовки п’ятикласників до навчання біології

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7769/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7769
 
Title Підручник природознавства як засіб пропедевтичної підготовки п’ятикласників до навчання біології
Учебник природоведения как средство пропедевтической подготовки пятиклассников к изучению биологии
Textbook natural study as a means of propaedeutic prepare fifth graders for learning biology
 
Creator Коршевнюк, Т. В.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
57 Biological sciences in general
 
Description У статті розглядається роль підручника з природознавства як засобу пропедевтичної підготовки п’ятикласників до навчання біології, характеризується методичний апарат нового підручника з природознавства.
В статье рассматривается роль учебника природоведения как средства пропедевтической подготовки пятиклассников к обучению биологии, характеризуется методический аппарат учебника природоведения, созданного в соответствии с новой учебной программой; раскрыто деятельностный характер пропедевтической биологической подготовки учащихся пятых классов.
Biology is a natural science concerned with the study of life and living organisms, including their structure, function, growth, evolution, distribution, and taxonomy formed. The basis of biological knowledge in the study of natural science. The article described the need for propaedeutic biological training and the role of fi fth-graders in the process of a new textbook of natural study$ discusses the role of the textbook of natural study аs a means of propaedeutic training fi fthgraders for learning biology, characterized by methodical apparats textbook of natural study, established in accordance with the new study program, disclosed the content of the biological component of natural science education fi fth graders, construction propaedeutic biological training pupils in the fi fth grade on the basis of various activities; imposed examples of constructing the text of paragraphs, headings and assignments in the textbook, which help to shape the foundations of biological literacy schoolchildren.
 
Publisher Інститут педагогіки
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7769/1/37.pdf
Коршевнюк, Т. В. (2014) Textbook natural study as a means of propaedeutic prepare fifth graders for learning biology Проблеми сучасного підручника (14). pp. 310-320. ISSN ISBN 978-966-644-382-6