Запис Детальніше

Рівнева диференціація в реалізації змісту освіти засобами підручника в сільській малочисельній початковій школі

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7791/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7791
 
Title Рівнева диференціація в реалізації змісту освіти засобами підручника в сільській малочисельній початковій школі
Уровневая дифференциация в реализации содержания образования средствами ученика в сельской малочисленной начальной школе
Level differentiation in the implementation of the content of education by means of a manual in the small rural elementary school
 
Creator Мелешко, В.В.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті розкривається проблема реалізації змісту шкільної освіти в сільській малочисельній початковій школі засобами підручника. Розкрито сутність рівневої диференціації та її вплив на результати навчально-виховного процесу. Автор на основі існуючих теоретичних висновків доводить значущість шкільної книги в реалізації диференційованого підходу, що розширює і поглиблює знання дітей з врахуванням їхніх особистісних якостей та характеристик.
В статье раскрывается проблема реализации содержания школьного образования в сельской малочисельній начальной школе средствами учебника. Раскрыта сущность уровневой дифференциации, ее влияние на результаты учебно-воспитательного процесса. Автор на основе существующих теоретических выводов доказывает значимость школьной книги в реализации дифференцированного подхода, который расширяет и углубляет знание детей с учетом их личностных качеств и характеристик.
The article reveals the problem of realization of the content of school education in a small rural elementary school means a textbook. The essence of the level differentiation and its infl uence on the results of the educational process.
The author on the basis of existing theoretical conclusions proves the importance of school books in the implementation of a differentiated approach broadens and deepens the knowledge of children based on their personal qualities and characteristics.
 
Publisher Інститут педагогіки
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7791/1/52.pdf
Мелешко, В.В. (2014) Level differentiation in the implementation of the content of education by means of a manual in the small rural elementary school Проблеми сучасного підручника (14). pp. 435-445. ISSN ISBN 978-966-644-382-6