Запис Детальніше

Формування системи гідрологічних понять у шкільних фізико-географічних курсах

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7793/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7793
 
Title Формування системи гідрологічних понять у шкільних фізико-географічних курсах
Формирование системы гидрологических понятий в школьных физико-географических курсах
The formation of the system of hydrological concepts in the school physical and geographical courses
 
Creator Надтока, Віктор Олександрович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
91 Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography
 
Description В статі окреслюється об’єм і структура системи гідрологічних понять та висвітлюється особливості їх відображення у підручниках географії у основній школі. Зазначається, що формування повноцінної системи гідрологічних понять, якими учень зможе в подальшому житті користуватися та їх удосконалювати, треба здійснювати у відповідності до психолого-педагогічних умов.
Автором статті сформовано систему гідрологічних понять та висвітлено особливості її відображення у підручниках географії основної школи, ви- значено психолого-педагогічні умови потрібні для формування системи гід- рологічних понять. Зазначається, що формування гідрологічних понять має відповідати віковим особливостям учнів основної школи.
В статье определяется объем и структура системы гидрологических понятий и освещается особенности их отражения в учебниках географии в основной школе. Сформирован психолого-педагогические условия необходимы для формирования системы гидрологических понятий.
In the article, the volume and the structure of the system of hydrological concepts are determined, and the peculiarities of their provision in the textbooks of Geography at the main school are demonstrated. It is noted that the formation of the full-fl edged system of hydrological terms which can be used and improved by a student in his further life must be carried out in correspondence with the psychological and pedagogical conditions.
The author of the article formed a system of hydrological concepts, and the peculiarities of their demonstration in the Geography textbooks for the main school were defi ned; the psychological and pedagogical conditions which are necessary for the formation of the system of hydrological concepts were determined. It is stated that the formation of hydrological concepts must correspond to the age peculiarities of the pupils of the main school.
 
Publisher Інститут педагогіки
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7793/1/55.pdf
Надтока, Віктор Олександрович (2014) The formation of the system of hydrological concepts in the school physical and geographical courses Проблеми сучасного підручника (14). pp. 476-484. ISSN ISBN 978-966-644-382-6