Запис Детальніше

Краєзнавча складова підручників з географії для основної школи як засіб розвитку їх змістового компоненту та методичного апарату

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7794/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7794
 
Title Краєзнавча складова підручників з географії для основної школи як засіб розвитку їх змістового компоненту та методичного апарату
Краеведческая составляющая учебников по географии для основной школы как средство развития их содержательного компонента и методического аппарата
Part of local history books on geography for primary schools as a means of their semantic component and analytical tools
 
Creator Надтока, О. Ф.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
91 Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography
 
Description У статті розглядаються науково-методичні засади використання краєзнавчого підходу у навчанні географії, а також шляхи його упровадження через структуру і зміст підручників з географії для основної школи. У їх змісті реалізується раніше запропонована автором статті ідея про трьохступінчасту концепцію краєзнавчого пізнання учнів. Воно здійснюється через призму поняття «рідний край», яке сприймається ними:
- як свій населений пункт;
- як свій регіон (область або інший елемент адміністративно-територі-ального поділу);
- як вся територія України.
Краєзнавча складова залишається важливим елементом осучаснення змісту підручників географії. Завдяки її використанню учні загальноосвітніх навчальних закладів розширюють уявлення про довкілля, природні та соціальні явища, більш повно формують власну географічну картину світу. Крім цього, проектування краєзнавчої складової на методичний апарат підручників значно розширює його можливості.
В статье рассматриваются научно – методические основы использования краеведческого подхода в обучении географии, а также пути его внедрения через структуру и содержание учебников географии для основной школы.
В их содержании реализуется ранее предложенная автором статьи идея о трехступенчастой концепции краеведческого познания учащихся . Она осуществляется через призму понятия «родной край», которое воспринимаетсяими:
• как свой населенный пункт;
• как свой регион (область или другой элемент административно – территориального деления) ;
• как вся территория Украины .
Краеведческая составляющая остается важным элементом содержания учебников географии. Благодаря ее использованию ученики общеобразовательных учебных заведений расширяют представление об окружающей среде, природных и социальных явлениях, более полно формируют собственную географическую картину мира. Кроме этого, проектирование краеведческой составляющей на методический аппарат учебников значительно расширяет его возможности.
The article reviews the scientifi c and methodological basis using regional approach in teaching geography and ways of implementation due to the structure and content of geography textbooks for primary schools . Their content is realized earlier paper by the author proposed the idea trohstupinchastu concept of regional knowledge of students. It is through the prism of «native land», which is perceived:
• As a settlement;
• As a region (area or other element of the administrative territorial division);
• As the entire territory of Ukraine.
Local history component is an important element of modernizing the content of textbooks of geography. Thanks to its use of students of secondary schools expand understanding of the environment, natural and social phenomena more fully formed its own geographical view of the world. In addition, the design part of local history books on the methodological apparatus greatly enhances its capabilities.
 
Publisher Інститут педагогіки
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7794/1/56.pdf
Надтока, О. Ф. (2014) Part of local history books on geography for primary schools as a means of their semantic component and analytical tools Проблеми сучасного підручника (14). pp. 384-492. ISSN ISBN 978-966-644-382-6