Запис Детальніше

Основні компоненти виховання моральної самосвідомості зростаючої особистості

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7836/
373.5.015.31: 17
 
Title Основні компоненти виховання моральної самосвідомості зростаючої особистості
The Main Components of Moral Self-Consciousness of Personality
 
Creator Чорна, К.І.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті розкрито сутність моральної самосвідомості зростаючої особистості. Визначено базові цінності цього феномену. Досліджено основні компоненти виховання моральної самосвідомості дітей та учнівської молоді: знання, ціннісні ставлення, інтереси, емоції, почуття, потреби і мотиви, самооцінка, рефлексія, практична діяльність, воля, вищі моральні цінності, ідеали, самовиховання.
The article deals with the essence of moral self-consciousness of personality as the awareness of oneself, one’s moral values, attitudes, skills, potential, actions,
their motives and effects, adjusting own behavior and moral self-improvement. It is noticed that the development of moral self-consciousness of children and youth in modern terms should be directed at the formation of the system of humanistic values. Basic values of moral self-consciousness are defined such as freedom, responsibility,dignity, conscience, self-sufficiency. The basic components of education of moral self-consciousness of children and youth are researched: knowledge, value attitudes, interests, emotions, feelings, needs and motivations, self-esteem, reflection, practical activity, will, high moral values, ideals, self-education.
 
Publisher Імекс-ЛТД
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7836/1/%D0%A7%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B0.pdf
Чорна, К.І. (2014) The Main Components of Moral Self-Consciousness of Personality Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 2 (18). pp. 404-412. ISSN 978-966-189-209-4