Дидактичні засади розроблення електронного посібника з оцінювання інноваційного розвитку загальноосвітнього навчального закладу
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/7885/
|
|
Title |
Дидактичні засади розроблення електронного посібника з оцінювання інноваційного розвитку загальноосвітнього навчального закладу
Дидактические основы разработки электронного пособия по оцениванию инновационного развития общеобразовательного учебного заведения Didactic bases of electronic manual for evaluation of innovational development of general educational institution |
|
Creator |
Пузіков, Дмитро Олегович
|
|
Subject |
004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті розглядається важливий аспект проблеми методичного забезпечення підготовки вчителів до оцінювання інноваційного розвитку загальноосвітніх навчальних закладів, – застосування в процесі вказаної підготовки електронного посібника. Обґрунтовується значущість електронного посібника для підготовки вчителів до здійснення оцінювання інноваційного розвитку загальноосвітнього навчального закладу, подаються пропозиції до змісту посібника, розкривається авторське бачення його структури й функцій.
В статье рассматривается важный аспект проблемы методического обеспечения подготовки учителей к оцениванию инновационного развития общеобразовательных учебных заведений, – использованию в процессе указанной подготовки электронного пособия. Обосновывается значимость электронного пособия для подготовки учителей к оцениванию инновационного развития общеобразовательного учебного заведения, высказано предложения к содержанию пособия, определено авторское видение его структуры и функций. An effective instrument of a training for teachers for an evaluation of innovational development of general educational institution is an electronic manual. A content of the manual should consist following modules such as an innovational development of general educational institution, theory of evaluation of innovational development of general educational institution, a management of evaluation, a methodological support of evaluation and a taking part for society in an evaluation. A manual consists of the following components such as a reference compendium course, electronic text materials, questions, practical and creative tasks, in-depth material for modules (illustrations, software support etc.), a dictionary, a library of literature and normative rules, a forum etc. The best option for accommodation a manual could be a separate site or site section. It will could contribute for a best structuring and for presentation materials of handbook, using of new information and communication technologies. A manual can perform several functions such as informative, motivational, communicative, coordination, systematization, developmental and others. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/7885/1/68.pdf
- Пузіков, Дмитро Олегович (2014) Didactic bases of electronic manual for evaluation of innovational development of general educational institution Проблеми сучасного підручника (14). pp. 588-596. ISSN ISBN 978-966-644-382-6 |
|