Запис Детальніше

Концептуальні основи формування структури та змісту підручників з біології для основної школи на засадах еколого-еволюційного підходу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7890/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7890
 
Title Концептуальні основи формування структури та змісту підручників з біології для основної школи на засадах еколого-еволюційного підходу
Концептуальные основы формирования структуры и содержания учебников по биологии для основной школы на принципах эколого-эволюционного подхода
The conceptual basis for the formation of the structure and the content of biology textbooks for primary schools on the principles of the ecological and the evolutionary approach
 
Creator Рибалко, Ліна Миколаївна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
57 Biological sciences in general
 
Description У статті обґрунтовано концептуальні основи формування структури та змісту підручників з біології для основної школи на засадах еколого-еволюційного підходу.
В статье обоснованы концептуальные основы формирования структуры и содержания учебника биологии для основной школы на принципах эколого-эволюционного подхода.
In the article, the conceptual basis for the formation of the structure and the content of a Biology textbook for primary schools on the principles of ecological and evolutionary approach is represented.
It was designed according to the author’s conception of a Biology textbook for students of the 6th grade, which embodies the eco-evolutionary approach to teaching biology. It involves the study of nature and its diversity of positions. The interdiscipline integration which is based on the ideas of evolution and ecocentrism is also signifi cant.
The methodological basis of the author’s conception of biology textbooks represents the conceptual ideas of the ecological and the evolutionary approach, which raises the problem of survival in an unregulated process of industrial production, the deterioration of the environment in all spheres of human activity
 
Publisher Інститут педагогіки
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7890/1/71.pdf
Рибалко, Ліна Миколаївна (2014) The conceptual basis for the formation of the structure and the content of biology textbooks for primary schools on the principles of the ecological and the evolutionary approach Проблеми сучасного підручника (14). pp. 618-624. ISSN ISBN 978-966-644-382-6