Використання електронних мультимедійних підручників для реалізації навчально-виховного процесу в профільній школі
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/7891/
|
|
Title |
Використання електронних мультимедійних підручників для реалізації навчально-виховного процесу в профільній школі
Использование электронных мультимедийных учебников для реализации учебно-воспитательного процесса в профильной школе The use of electronic multimedia books for the realization of the educational process in the profession-oriented school |
|
Creator |
Рогоза, В.В.
Кохан, О. В. |
|
Subject |
004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті висвітлюються педагогічні можливості електронних мультимедійних підручників та їх роль у реалізації навчально-виховного процесу профільної школи. Електронний мультимедійний підручник – це електронний засіб навчання, який створюється на високому науковому і методичному рівні, містить систематизований матеріал з відповідної науково-практичної галузі знань, забезпечує творче і активне оволодіння учнями знаннями, уміннями і навичками в цій галузі, безперервність і повноту дидактичного циклу процесу навчання за допомогою використання сукупності графічної, текстової, цифрової, мовної, аудіо–, відео–, фото– і іншої інформації. Національними виробниками створено більше 120 програмних засобів навчального призначення, що рекомендовані МОН України до використання у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів, третину з них складають мультимедійні підручники для старшої школи. В статье освещаются педагогические возможности электронных мультимедийных учебников и их роль в реализации учебно-воспитательного процесса профильной школы. Электронный мультимедийный учебник – это электронное средство обучения, которое создается на высоком научном и методическом уровне, содержит систематизированный материал по соответствующей научно – практической области знаний, обеспечивает творческое и активное овладение учащимися знаниями, умениями и навыками в этой области, непрерывность и полноту дидактического цикла процесса обучения посредством использования совокупности графической, текстовой, цифровой, речевой, аудио -, видео-, фото-и другой информации. Национальными производителями создано более 120 программных средств учебного назначения, рекомендованных МОН Украины к использованию в учебно-воспитательном процессе общеобразовательных учебных заведений, треть из них составляют мультимедийные учебники для старших классов. The article highlights the pedagogical potential of the electronic multimedia books and the role of the profession-oriented school (the specialized school) in the educational process. The usage of multimedia textbooks and work on the electronic teaching kits of various thematic orientations should be a norm in a modern specialized school. An electronic multimedia book is an e-learning tool, which guarantees a high scientifi c and technological level, contains a systematic material for the relevant scientifi c – practical knowledge, provides a creative and an active aspect to give students the knowledge, skills and abilities in this area, as well as the continuity and the completeness of the didactic cycle of the learning process through the use of a combination of graphics, text, digital, voice, audio – video, photos and other kinds information. National manufacturers have created more than 120 software tools for the educational purposes, which were recommended by the Ministry of Education and Science for their use in the educational process in secondary schools; a third of them are multimedia books for the high school students. Through the use of electronic multimedia books in the specialized school, we can improve the effi ciency and the quality of education in major subjects, increase the students’ educational interest in the achievement of the personal orientation of the educational process and the reduction of the costs of training provision. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/7891/1/72.pdf
- Рогоза, В.В. and Кохан, О. В. (2014) The use of electronic multimedia books for the realization of the educational process in the profession-oriented school Проблеми сучасного підручника (14). pp. 625-634. ISSN ISBN 978-966-644-382-6 |
|