Запис Детальніше

Становлення дефініцій «професійна кар’єра» і «консультування для кар’єри» в контексті професійного самовизначення молоді, яка навчається

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7904/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7904
 
Title Становлення дефініцій «професійна кар’єра» і «консультування для кар’єри» в контексті професійного самовизначення молоді, яка навчається
Formation of definitions “professional career” and “career consulting” in a context of concerning young students’ professional self-determination
Становление дефиниций «профессиональная карьера» и «консультирование для карьеры» в контексте профессионального самоопределения учащейся молодежи
 
Creator Закатнов, Д.О.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Перед людиною постійно виникають проблеми, які потребують від неї визначення ставлення до професій, аналізу й рефлексії власних професійних досягнень, корекції професійних планів, ухвалення рішення щодо вибору або зміни професії, розв'язання інших професійно зумовлених питань, які охоплюють поняття «професійне самовизначення». Ефективне розв'язання зазначених проблем потребує створення системи психолого-педагогічного супроводу процесу професійного самовизначення особистості. В економічно розвинених країнах дана допомога надається у навчальних закладах в рамках системи заходів, що характеризуються як «консультування для кар'єри». Консультування для кар'єри можна визначити як систему психолого-педагогічної діяльності, спрямованої на формування у молодої людини адаптаційних здатностей і навичок, що дають йому змогу, з урахуванням конкуренції на ринку праці, ефективно використати свій особистісний і професійний потенціал. Дефініції «професійна кар'єра» й «консультування для кар'єри» є відносно новими для вітчизняної педагогіки. Проте порівняльний аналіз понять «професійна кар'єра» й «професійне самовизначення» дає підставу вважати їх близькими, оскільки в їхній основі лежить розвиток «Я-концепції» особистості. Таким чином, можна вважати, що засобом підготовки учнівської молоді до професійного самовизначення можна розглядати не професійну орієнтацію, а більш широкий комплекс психолого-педагогічних заходів, які в зарубіжній педагогіці характеризуються як «консультування для кар'єри».
A human always faces problems connected with determining his attitude to professions, analysis and reflection of the own professional progress, correction in professional plans, taking decisions about choosing or changing a profession, solving other professionally specified questions that cover the notion “professional self-determination”. Efficient solution of the aforementioned problems assumes creation of a system for psycho-pedagogical support as to the professional self-determination process. In developed countries this assistance finds itself in a framework of measures system which is characterized as “career consulting”. Nowadays career consulting can be defined as a system of psycho-pedagogical activity directed at cultivating in a young person adaptation abilities and skills that enable him to efficiently use his personal and professional potential taking into account competition at a labor market. Definitions “professional career” and “career consulting” are considerably new for our native pedagogy. At the same time comparative analysis of the notions “professional career” and “professional self-determination” makes consider them to be similar as their basis is made up of a person’s “self-concept” advance. Thus we believe that a means for preparing young students to professional self-determination is considered to be not a professional orientation but a broader complex of psycho-pedagogical measures that in foreign pedagogy are defined as “career consulting”.
Перед человеком постоянно возникают проблемы, которые требуют от него определения отношения к профессиям, анализа и рефлексии собственных профессиональных достижений, коррекции профессиональных планов, принятия решения о выборе или смене профессии, решения других профессионально обусловленных вопросов, которые охватывают понятие «профессиональное самоопределение». Эффективное решение указанных проблем предполагает создание системы психолого-педагогического сопровождения процесса профессионального самоопределения. В экономически развитых странах данная помощь оказывается в рамках системы мероприятий, которая характеризуется как «консультирование для карьеры». Консультирование для карьеры сегодня можно определить как систему психолого-педагогической деятельности, направленной на формирование у молодого человека адаптационных способностей и навыков, позволяющих ему, с учётом конкуренции на рынке труда, эффективно использовать свой личностный и профессиональный потенциал. Дефиниции «профессиональная карьера» и «консультирование для карьеры» являются относительно новыми для отечественной педагогики. Вместе с тем сравнительный анализ понятий «профессиональная карьера» и «профессиональное самоопределение» позволяет считать их близкими, поскольку в их основе лежит развитие «Я-концепции» личности. Таким образом, можно считать, что средством подготовки учащейся молодежи к профессиональному самоопределению можно рассматривать не профессиональную ориентацию, а более широкий комплекс психолого-педагогических мероприятий, которые в зарубежной педагогике определяются как «консультирование для карьеры».
 
Publisher ТОВ «НВП Поліграфсервіс»
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7904/1/%D0%97%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%BD%D0%BE%D0%B2.pdf
Закатнов, Д.О. (2014) Formation of definitions “professional career” and “career consulting” in a context of concerning young students’ professional self-determination Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка: зб. наук. праць (7). pp. 13-18. ISSN 2223-5752