Запис Детальніше

Принципи формування змісту електронних засобів навчального призначення

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7907/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7907
 
Title Принципи формування змісту електронних засобів навчального призначення
Принципы формирования содержания электронных средств учебного назначения
Principles of creating the content of electronic learning tools
 
Creator Соколовська, Тетяна Петрівна
 
Subject 004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.09 Organization of instruction
 
Description Стаття присвячена питанням формування змісту електронних засобів навчального призначення. Електронній засіб навчального призначення є тим ресурсом, зміст якого повинен відповідати меті і завданням навчального предмету, віковому рівню учнів, технічному оснащенню. Електронні засоби навчання є сучасними засобами і суттєво підвищують якість та ефективність навчання, мотивацію учнів і оптимізують діяльність вчителя. Дидактичні принципи створення і використання електронних засобів навчального призначення забезпечують високу педагогічну ефективність цих засобів у навчальному процесі.
Статья посвящена вопросам формирования содержания электронных средств учебного назначения. Электронное средство ученого назначения является тем ресурсом, содержание которого должно соответствовать целям и задачам учебного предмета, возрастному уровню развития учащихся, техническому оснащению. Электронные средства учебного назначения являются современными средствами и существенно повышают качество и эффективность обучения, мотивацию учащихся и оптимизируют деятельности учителя. Дидактические принципы создания и использования электронных средств учебного назначения обеспечивают высокую педагогическую эффективность этих средств в учебном процессе.
Article is devoted to creating the content of e-learning tools. E-learning tools is the resource whose contents should fi t the purpose and objectives of teaching the subject, age level of development of students technical equipment. E-learning tools have modern facilities and signifi cantly improve the quality and effectiveness of education, motivation and optimize student activities teacher. Didactic principles of creating and using e-learning tools provide high pedagogical effectiveness of these tools in the classroom. The modular structure of e-learning tools allows the integration of didactic unities and differentiation of studies. E-learning tools can organize active form of learning and new ability for self-regulating learning activities; create conditions for systemic use of new knowledge in the organization of modern class. These training tools are undoubtedly the main tools of communicative interaction in the classroom.
 
Publisher Інститут педагогіки
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7907/1/82.pdf
Соколовська, Тетяна Петрівна (2014) Principles of creating the content of electronic learning tools Проблеми сучасного підручника (14). pp. 708-716. ISSN ISBN 978-966-644-382-6