Типи і структура уроків навчання грамоти (читання)
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/7914/
|
|
Title |
Типи і структура уроків навчання грамоти (читання)
Типы и структура уроков обучения грамоте (чтение) The Types and the Structure of the Lessons on Teaching Literacy (Reading) |
|
Creator |
Вашуленко, Оксана Вікторівна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті проведено теоретичний аналіз понять «урок», «сучасний урок»; досліджено класифікації уроків; запропоновано типи уроків читання у період навчання грамоти, визначено їх структуру; проаналізовано умови, що впливають на результативність уроку.
В статье проведен теоретический анализ понятий «урок», «современный урок»; исследовано классификации уроков; предложены типы уроков чтения в период обучения грамоте, определена их структура; проанализированы условия, влияющие на результативность урока. In the article, the theoretical analysis on the concepts of “a lesson”, “a modern lesson” was conducted; the types of the lessons on reading in the process of teaching literacy were suggested; their structure was determined; the conditions that influence the lesson effectiveness were analysed. |
|
Publisher |
"Початкова школа"
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/7914/3/%D0%92%D0%B0%D1%88%D1%83%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%9E.%D0%A2%D0%B8%D0%BF%D0%B8%20%D1%96%20%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0%20%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%96%D0%B2%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%B8%20%28%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%29.pdf
- Вашуленко, Оксана Вікторівна (2014) The Types and the Structure of the Lessons on Teaching Literacy (Reading) Початкова школа (12). pp. 5-10. ISSN 0131-5358 |
|