Запис Детальніше

Розвиток загальнонавчальних компетентностей учнів засобами проектної технології у форматі шкільного підручника

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7916/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7916
 
Title Розвиток загальнонавчальних компетентностей учнів засобами проектної технології у форматі шкільного підручника
Развитие общеучебных компетентностей учащихся посредством проектной технологии в формате школьного учебника
The development of pupils’ general learning competences on the basis of ideas of the fundamentalization of the education content in the format of a school textbook
 
Creator Трубачева, Світлана Едуардівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Стаття присвячена проблемі розвитку загальнонавчальних компетентностей учнів, що вимагає створення підручників з акцентом на практичну спрямованість навчального матеріалу реалізовану засобами проектної технології.
Статья посвящена проблеме развития общеучебных компетентностей учащихся, что требует создание учебников с акцентом на практическую направленность учебного материала, которая реализуется посредством проектной технологии.
The article covers the problem of the development of pupils’ general learning competences by means of a modern school textbook in the aspect of the competence-based approach that requires the creation of textbooks with a focus on the practical orientation of the training material with a different level of its assimilation. Provision in the format of a school textbook knowledge system, necessary and suffi cient for the full mastering of the disciplines within the general learning competencies, will promote the inclusion of the educational projects of three levels in the system of tasks and exercises. The fi rst level is an operational mini-project dealing with the traditional educational tasks. The second level is the tactical project with an increased value, the communicative, the aesthetic and the transformative educational components. The third level is a strategic creative project of the interdisciplinary character. Such a approach should help to improve the system of pupil’s knowledge of training activities, the development of general learning competencies.
 
Publisher Інститут педагогіки
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7916/1/88.pdf
Трубачева, Світлана Едуардівна (2014) The development of pupils’ general learning competences on the basis of ideas of the fundamentalization of the education content in the format of a school textbook Проблеми сучасного підручника (14). pp. 754-760. ISSN ISBN 978-966-644-382-6